چگونه با یک ایده پویا رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهیم

220130 442 خبر خاکستری

معیارهای رتبه بندی سایت ها در جستجوی گوگل چیست؟

شرکت طراحی سایت گوگل برای جلب رضایت کاربران این موتور جستجو رتبه بندی شده است. برای این کار گوگل از سیگنال ها یا نشانگرهای مختلفی که تعداد آنها بیش از 200 عدد است استفاده می کند اما به طور کلی این معیارها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • معیارهای صفحه: محتوای صفحه، بهینه سازی کلمه کلیدی و وارد کردن اطلاعات مرتبط و وارد کردن موارد استفاده شده و موارد مشابه، نشان می دهد که محتوای صفحه مطابق با نیازهای کاربران Google است.
  • معیارهای خارجی: بازخورد به سایت که نشان می دهد سایت چقدر در زمینه فعالیت خود قابل اعتماد است
  • معیارهای فنی: از سرعت بارگذاری صفحه تا طراحی و معماری کلی سایت که نقش مهمی در جلب رضایت کاربران اینترنت دارد.

دو گزینه اول بیشتر مربوط به تولید محتوا و بازاریابی محتوای سایت است. هر چه محتوای سایتی که بتواند به سوالات و مقاصد کاربران گوگل پاسخ دهد بهتر باشد، رتبه بهتری در جستجوی گوگل خواهد داشت. اما معیارهای فنی تا حد زیادی به طراحی حرفه ای سایت و ایجاد یک تجربه کاربری متمایز مربوط می شود. در زیر با مهمترین معیارها و راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل آشنا خواهید شد.

راهکارهایی برای بهبود رتبه سایت شما در گوگل

همانطور که قبلا ذکر شد، بیش از 200 معیار توسط گوگل برای تعیین رتبه سایت مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگرچه جزئیات برای بهبود رتبه سایت بسیار مهم هستند، برخی از معیارها برای هر سایتی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

محتوای ارزشمند و با کیفیت

محتوای ارزشمند گوگل، محتوایی است که منحصر به فرد و اصیل باشد و با اهداف کاربران گوگل مرتبط باشد. گوگل به راحتی محتوای تکراری، تکراری یا نامناسب را تشخیص نمی دهد و رتبه سایت هایی را که از چنین محتوایی استفاده می کنند افزایش نمی دهد. ساختار محتوا، عناوین و سرفصل ها، بهینه سازی کلمات کلیدی، ثبت جزئیات و داده های ساختاریافته از جمله معیارهایی هستند که محتوای ارزشمند را متمایز می کنند.

لینک های خارجی یا سئو

زمانی که سایتی دارای محتوای ارزشمند و با کیفیت باشد، توسط کاربران سایت ها و صفحات اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشته می شود. این یک سیگنال به گوگل می فرستد که سایت بسیار قابل اعتماد است و به خوبی اهداف کاربران گوگل را برای جستجوی موضوعات مرتبط برآورده می کند. راه های مختلفی برای ایجاد بازخورد وجود دارد که مهم ترین آنها تشویق کاربران به اشتراک گذاری مطالب در سایت است.

ارضای نیت مصرف کنندگان

کاربران گوگل موضوعاتی را با اهداف متفاوت جستجو می کنند. برخی به دنبال خرید محصول هستند، برخی دیگر به دنبال راه حل هستند، و بسیاری به دنبال کسب و کارهای محلی در این نزدیکی هستند. سایت هایی که سعی می کنند بهتر به نیات کاربران مختلف پاسخ دهند، با در نظر گرفتن تفاوت این نیات، رتبه بهتری در گوگل کسب می کنند.

سرعت بارگذاری سایت

هیچ کاربری دوست ندارد هنگام جستجوی موضوعی، صفحه را باز کند و محتوای آن را ببیند. گوگل با درک این موضوع سرعت بارگذاری صفحات سایت را یکی از مهمترین معیارهای رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو می داند. استفاده از تصاویر فشرده، گرافیک سبک و جزئیات فنی مرتبط با پهنای باند از جمله مواردی است که در افزایش سرعت سایت و در نتیجه ارتقای رتبه سایت در گوگل نقش دارد.

طراحی مناسب موبایل

همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل تلاش می کند تا با نمایش سایت های مرتبط با جستجوی کاربران، رضایت اکثر کاربران خود را جلب کند. اگرچه در گذشته بیشتر کاربران از رایانه برای وب گردی و جستجو استفاده می کردند، اما در حال حاضر از تلفن های همراه و تبلت ها بیشتر برای این منظور استفاده می شود. در نتیجه، سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند و در دستگاه‌های تلفن همراه عملکرد خوبی ندارند، ممکن است رتبه بالایی در نتایج جستجوی Google نداشته باشند.

قابلیت اطمینان سایت

اعتماد به سایت یکی از معیارهای کلیدی در تعیین رتبه سایت است که ارتباط مستقیمی با تولید محتوای جدید، منحصر به فرد و جذاب دارد. با پوشش دادن جنبه های مختلف موضوعات و عباراتی که کاربران گوگل جستجو می کنند و همچنین دریافت لینک از سایت ها و صفحات دیگر، سایت توسط گوگل معتبر شناخته می شود.

بهینه سازی کلمات کلیدی

استفاده صحیح از کلمات کلیدی در تولید محتوا، ساختار محتوا و استفاده در تصاویر و ویدئوهای سایت باعث می شود گوگل به راحتی موضوع صفحات را شناسایی کند و رتبه بهتری به سایت بدهد. این کار نباید مصنوعی باشد و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا نتیجه معکوس خواهد داشت.

ساختار و معماری سایت

این ویژگی بیشتر به جنبه های فنی طراحی سایت مربوط می شود. ایجاد نقشه سایت، معماری صحیح بخش ها و صفحات سایت، دسترسی کاربر به اطلاعات لازم و مرتبط و موارد مشابه نقش مهمی در بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل دارد.

امنیت سایت

سایتی که امنیت بالایی ندارد و از اطلاعات کاربر برای اهدافی که امنیت یا حریم خصوصی آنها را به خطر می اندازد استفاده می کند، رتبه خوبی در گوگل نخواهد داشت. دریافت گواهی SSL و ایجاد آدرس های HTTPS یکی از رایج ترین راه ها برای دستیابی به امنیت مناسب و افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است.

تجربه مصرف کننده

گوگل با بررسی تعداد کلیک های سایت از نظر رتبه (CTR)، نرخ پرش و البته میانگین زمانی که کاربران در سایت می گذرانند، تعیین می کند که آیا یک سایت تجربه کاربری خوبی دارد یا خیر. این معیارها نشان می دهد که محتوای یک سایت برای کاربران ارزشمند است و برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم است.

نتیجه

این مقاله ایده پویا از نحوه رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل را ارائه می دهد و 10 استراتژی برتر برای افزایش رتبه سایت شما در جستجوی گوگل را ارائه می دهد. طراحی سایت و بازاریابی محتوا از عوامل کلیدی در دستیابی به رتبه های بالاتر سایت گوگل هستند. ایده پویا یکی از معتبرترین ارائه دهندگان خدمات طراحی وب، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا با بیش از 15 سال سابقه است. اگر می خواهید یک سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کنید یا رتبه سایت خود را در صفحه نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید، می توانید برای مشاوره همین حالا با داینامیک ایده تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید