چگونه می توان در طرح ملی مسکن ثبت نام کرد؟

آدرس ثبت پروژه جهش تولید مسکن

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. امکان ثبت نام از هر مکان و دستگاه متصل به اینترنت وجود دارد. ثبت نام از چهارشنبه 19 اکتبر آغاز می شود و تا 19 نوامبر ادامه خواهد داشت.

شرایط صلاحیت برای نامزدها

همچنین صلاحیت داوطلبان مطابق ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون سازمان و حمایت از تولید و تأمین مسکن برآورده می شود. طبق مقررات اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد باید دارای شرایط زیر باشند:

متقاضیان و افراد وابسته از 1 آوریل 2005 هیچ زمین مسکونی یا واحد مسکونی نداشته اند و از 13 فوریه 1978 از هر یک از امکانات سازمان های مردم نهاد عمومی مرتبط با مسکن ، از جمله زمین ، واحدهای مسکونی یا تسهیلات یارانه ای برای خرید یا ساخت و ساز استفاده کرده اند. واحدهای مسکونی اینگونه نیست. به عبارت دیگر ، سبز بودن فرم “ج” در درخواست سیستم مربوطه (مشمول ماده 1 آیین نامه قانون سازمان تامین و تأمین مسکن).

– متقاضی متاهل یا سرپرست خانواده است.

زنان مشاغل آزاد در صورتی که حداقل 35 سال سن داشته باشند حق ثبت نام دارند. متقاضیان زنان متاهل می توانند با ارائه اظهارنامه محضری از طرف همسر، با قبول شرط تعیین همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسر، از مزایا و امکانات این برنامه استفاده کنند. با رعایت سایر شرایط قانونی تعیین شده در روش.

– دارای حداقل 5 سال اقامت در پنج سال اخیر در شهر مورد نظر

– عدم دریافت وجوه ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال 1384 تاکنون.

متقاضیانی که واجد شرایط تایید شده در سامانه باشند، برای استفاده از واحدهای مسکونی مشمول این طرح نیز باید شرایط زیر را داشته باشند: دریافت تسهیلات بانکی (مانند چک برگشتی، تسهیلات معوق و …) نیز منع قانونی ندارد. به عنوان و امکان تامین مالی ساخت مسکن اضافی در تسهیلات بانکی بر اساس قیمت در طول مراحل ساخت.

مدارک لازم جهت ثبت نام داوطلبان در سامانه قیمت

1. تصویر را در نقشه ملی نامزد آپلود کنید

2. یک عکس روی کارت شناسایی نامزد و افراد وابسته آپلود کنید

3. در صورت لزوم گواهی تصویر آموزشی را آپلود کنید

4. عکس گواهی اقامت در شهر درخواست کننده در پنج سال گذشته را به شرح زیر بارگذاری کنید:

5. گواهی تحصیل فرزندان

6. مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان وی

7. اجازه اخذ کارکنان اتحادیه های کارگری برای نامزد یا همسر

8. سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر

9. گواهی اشتغال از خدمات دولتی برای نامزد یا همسر

10. گواهی پرداخت حقوق بازنشستگان و بازنشستگان)

۱۱. تصویر سند مالکیت را با زمین برای متقاضیان بارگذاری کنید

مراحل نظارت و اطلاع متقاضیان ثبت نام مسکن در طرح جهش تولید مسکن

پس از ثبت نام نهایی، متقاضی می تواند از طریق قسمت «بررسی و درخواست بعدی» در سامانه طرح های کمک مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی tem.mrud.ir، وضعیت تمامی مراحل کار خود را رصد کند.

تأیید عدم دریافت زمین ، مسکن و تسهیلات یارانه ای توسط متقاضی از طریق سیستم فرم C وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. همچنین سابقه مالکیت از طریق سامانه ثبت اسناد و سامانه شبکه بانکی بررسی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید