چگونه ورزش بر اجزای شکل بدنی تأثیر می گذارد


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823230

این کارشناس ورزشی گفت: در مجموع دستیابی به سطح مناسب آمادگی جسمانی در هر پنج رده برای سلامتی ضروری است. استقامت قلبی تنفسی این جزء از تناسب اندام به عملکرد مناسب قلب، ریه ها و رگ های خونی برای رساندن اکسیژن به بافت ها و انتقال مواد زائد متابولیک متکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیه الماسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی بیان کرد: هنگام برنامه ریزی یک برنامه تمرینی جامع، شناخت 5 مولفه آمادگی جسمانی و تاثیر ورزش بر آنها مهم است. این اجزاء عبارتند از استقامت قلبی تنفسی، قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، انعطاف پذیری و ترکیب بدن.

این کارشناس ورزشی گفت: در مجموع دستیابی به سطح مناسب آمادگی جسمانی در هر پنج رده برای سلامتی ضروری است. استقامت قلبی تنفسی این جزء از تناسب اندام به عملکرد مناسب قلب، ریه ها و رگ های خونی برای رساندن اکسیژن به بافت ها و انتقال مواد زائد متابولیک متکی است.

وی افزود: فعالیت بدنی که بر تمرینات استقامتی قلبی-تنفسی تکراری، پویا و طولانی مدت با استفاده از گروه های عضلانی کلیدی تمرکز دارد، این مولفه را هنگام دویدن، دوچرخه سواری، شنا و پیاده روی بهبود می بخشد.


* تناسب اندام عضلانی

الماسی گفت: در حالی که پنج جزء برای تناسب اندام وجود دارد، قدرت عضلانی و استقامت عضلانی می تواند زیر یک چتر شکل عضلانی باشد، هر دو بر تمرین سیستم عصبی شما تمرکز دارند، اما به روش های مختلف.
سمیه الماسی خاطرنشان کرد: قدرت عضلانی به حداکثر قدرتی اطلاق می شود که عضله در یک زمان می تواند تولید کند که به آن حداکثر یک تکرار نیز گفته می شود. می توانید با بلند کردن وزنه های سنگین برای چندین بار تکرار، عضلات خود را تقویت کنید. خیس.

وی گفت: تمرینات مفصلی که بر قدرت عضلانی تمرکز دارند، اسکات، پرس پا و پرس نیمکتی است. چه مدت یک عضله می تواند انقباض طولانی مدت یا نیرویی را که یک عضله برای تحمل انقباضات متعدد وارد می کند تحمل کند.

این کارشناس ورزشی گفت: تمرینات استقامتی عضلانی نیاز به تکرارهای زیاد با وزنه کمتری دارد که برای تقویت عضلات از آن استفاده می کنید. برخی از تمرینات متداول که استقامت عضلانی را اندازه گیری می کنند عبارتند از فشار، کشش، نشستن و کشش – که همه آنها تا حد خستگی انجام می شوند.
سمیه الماسی ادامه داد: حتی اگر به طور خاص برای قدرت یا استقامت عضلانی تمرین نکنید، باز هم برای برخی از فعالیت های زندگی روزمره بسیار مهم هستند، به عنوان مثال هنگام بلند کردن جعبه و اسباب کشی باید از قدرت عضلانی استفاده کنید.

وی افزود: در همین حال، ماهیچه های پاهای شما باید استقامت کافی برای راه رفتن در مسافت های طولانی را داشته باشند، حتی عضلات مرکزی بدن شما برای حفظ وضعیت خود در هنگام نشستن و ایستادن باید «فعال» بمانند.


*انعطاف پذیری

الماسی گفت: انعطاف پذیری توانایی مفاصل شما برای حرکت در یک دامنه حرکتی است، این قسمت از باشگاه به جلوگیری از عدم تعادل عضلانی کمک می کند و به شما امکان می دهد به راحتی حرکت کنید.

وی بیان کرد: دو روش متداول برای بهبود انعطاف پذیری کشش ایستا (حفظ کشش 30 تا 60 ثانیه) و کشش پویا (حفظ کشش برای چند ثانیه و تکرار برای چندین تکرار) است.

او گفت: “پاسخ ضربان قلب شما با نوع تمرینات انعطاف پذیری که انجام می دهید متفاوت است.” به طور کلی، ضربان قلب شما کمی بیشتر از مقدار شما در حالت استراحت خواهد بود.


* ترکیب بدنی

آخرین جزء تناسب اندام، ترکیب بدن است که به نسبت توده چربی به توده بدون چربی مانند ماهیچه ها، استخوان ها، اندام ها و غیره اشاره دارد. در بدن شما، زمانی که میزان چربی کمتر باشد، سلامت کلی بهبود می‌یابد. یا درصد کمتری از چربی بدن دارند که نشان‌دهنده چربی کمتر و توده عضلانی بدون چربی بیشتر است.

این کارشناس ورزشی گفت: اهمیت فعالیت بدنی به عنوان مکمل یک زندگی سالم گسترش یافته و شواهد علمی برای فواید ورزش و ورزش برای سلامتی در حال افزایش است. دانستن این پارامترهای تناسب اندام می تواند بسیار مهم باشد و در نتیجه لاستیک مورد نظر بدون شک زودگذر است.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی جسمانی در بدن انسان به عنوان یکی از عوامل اصلی و اساسی سرعت و توانایی در انجام تمرینات ورزشی است. هر چه سالم تر و قوی تر باشیم، بیشتر می توانیم مهارت های روزانه خود را ارتقا دهیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید