چینی ها اشتباه خود را اصلاح کردند/ ما برای حفظ تمامیت ایران از هیچ کشوری راضی نیستیم


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918869

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اعتراض خود را با ارسال یادداشت رسمی به طرف چینی اعلام کرده ایم، گفت: از اینکه چینی ها برای اصلاح این اشتباه اقدام کرده اند سپاسگزاریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان در سومین مجمع مذاکرات در تهران که صبح امروز دوشنبه 7 آذرماه با حضور اندیشمندان و مسئولان 36 کشور جهان برگزار شد، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران جمهوری ایران مفهوم همسایگی را محور سیاست خارجی خود قرار داده و با تمام توان به اعتمادسازی و تحکیم پایه های دوستی با همسایگان خود در منطقه می اندیشد و در این راستا گام های قاطعی برمی دارد.

وی خطاب به حضار گفت: در غرب آسیا، منطقه ای که توسعه آن همواره پر از چالش بوده و سایر مناطق را تحت تأثیر قرار داده است، همسایگان خود را که تمدن، تاریخ، فرهنگ و دین مشترک با آنها داریم ناقل خود و امنیت و رفاه آنها می دانیم. بودن ما آن را امنیت و رفاه خود می دانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران همواره یکی از پایه های امنیت و ثبات در منطقه و در خط مقدم مبارزه با تروریسم داعش به عنوان تهدیدی مشترک برای منطقه و تمام بشریت بوده و ایران همواره این کشور بوده است. در خط مقدم مبارزه با انواع تروریست ها در منطقه بوده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس گفت: سالروز کشتار جنایتکارانه آمریکایی ها و شهادت دو قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم را گرامی می دارم و یاد این را گرامی می دارم. قهرمان بزرگی که از امنیت ایران و عراق دفاع کرد و من برای امنیت منطقه و جهان احترام قائلم.

وی افزود: ما همیشه این اطمینان را داشته ایم که آماده اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد و سطوح با همسایگان خود در منطقه از جمله همسایگان خود در خلیج فارس هستیم، بنابراین یک بار برای همیشه به فکر تامین امنیت از خارج از منطقه باشیم. کنار گذاشته شده است و همکاری و همکاری کشورهای منطقه امنیتی امنیت پایدار را به ارمغان آورده اند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در مسیر تحقق همکاری های 25 ساله به سرعت در حال حرکت هستیم، گفت: هفته گذشته دو نماینده ارشد ایران و چین در تهران برای ادامه همکاری های راهبردی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی تاکید کرد: انتظار نداشتیم بیانیه سال 2014 کشورهای منطقه در جزایری که برای همیشه و از نظر تاریخی متعلق به ایران است، باشد. در نشست شورای همکاری خلیج فارس با چین کپی و تکرار شود.

وی با بیان اینکه اعتراض خود را با ارسال یادداشت رسمی به طرف چینی اعلام کرده ایم، ادامه داد: با تاکید بر رابطه راهبردی با چین به صراحت اعلام کرده ایم که برای حفظ یکپارچگی ایران با هیچ کشوری سازش نمی کنیم.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: از اینکه چینی ها برای اصلاح این اشتباه اقدام کرده اند، قدردانی می کنیم.

ادامه دارد…


بیشتر بخوانید:

اغماض از تمامیت ارضی ایران بی معنی است/ اعراب به دنبال سوء استفاده از شرایط ایران هستند

واکنش نمایندگان مجلس به بیانیه مشترک چین و کشورهای حوزه خلیج فارس

ایران اجازه تجاوز به خاک کشور را نمی دهد/ چین به تنهایی بازی نمی کند

روابط چشبادامیس با ایران به کجا خواهد رسید؟/ سخت کوشی چین در تنظیم روابط با ایران و عربستان سعودی

رویکرد چین در این بیانیه به جای حمایت از امارات، حل مناقشه بود

دیدگاهتان را بنویسید