چین: هیچ کس خواهان جنگ جهانی سوم نیست / پکن از حل و فصل دیپلماتیک مناقشه در اوکراین حمایت می کند

چین: هیچ کس خواهان جنگ جهانی سوم نیست / پکن از حل و فصل دیپلماتیک مناقشه در اوکراین حمایت می کند

روز جدید وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) گفت که مقامات چینی علاقه ای به جنگ جهانی سوم ندارند و از راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین حمایت می کنند.

این دیپلمات چینی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار غربی گفت: “هیچکس نمی خواهد جنگ جهانی سوم را ببیند.” روند صلح باید به جلو حرکت کند [بین روسیه و اوکراین] پشتیبانی می شود.

وانگ گفت: «همه کشورها باید ابتدا از گفتگو و مذاکره برای جلوگیری از تشدید درگیری ها حمایت کنند تا از پرداخت بیشتر اروپا و جهان جلوگیری شود». وی افزود: امیدواریم همه ذینفعان خونسردی نشان دهند و نگذارند تنش ها تشدید شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیروز (دوشنبه) بر احتمال “واقعی” وقوع جنگ جهانی سوم تاکید کرد و تاکید کرد که مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد داشت.

لاوروف در مصاحبه با رسانه های روسی از رویکرد کیف به مذاکرات صلح انتقاد کرد و گفت حسن نیت محدودیت هایی دارد. اما اگر دوجانبه نباشد کمکی به روند مذاکرات نخواهد کرد. اما ما با هیئت مدیره منصوب شده توسط [ولودیمیر] ما با زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) صحبت می کنیم و این تماس ها ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال اینترفاکس گفت: چنین تهدیدی جدی و واقعی است و نمی توان آن را دست کم گرفت.

این اظهارات واکنش دیمیتری کولبا، همتای اوکراینی لاوروف را برانگیخت و در توییتی نوشت: «روسیه آخرین فرصت را برای ترساندن جهان برای کمک نکردن به اوکراین از دست داد. بنابراین اکنون ما در مورد خطر واقعی جنگ جهانی سوم صحبت می کنیم. این به سادگی به این معنی است که روسیه در اوکراین احساس شکست کرده است. به همین دلیل است که جهان باید حمایت خود را از اوکراین مضاعف کند تا بتوانیم بر امنیت اروپا و جهان غلبه کنیم و از آن محافظت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید