کاخ سفید بار دیگر اتهامات علیه ایران را تکرار کرد


ساعت: 04:40
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892461

علیرغم اینکه ایران بارها اعلام کرده است که برنامه ای برای تولید سلاح هسته ای ندارد، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می خواهد از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، سخنگوی کاخ سفید با تکرار اتهامات علیه ایران گفت: رئیس جمهور بایدن تاکید کرده است که می خواهد از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، کارین ژان پیر معتقد است که بهترین راه برای انجام این کار از طریق دیپلماسی است.

از سوی دیگر، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: با موافقت ایران با دادن امتیازات و کاهش بخشی از خواسته های خود در مذاکرات وین، دستیابی به توافق نسبت به سال های اخیر نزدیک تر شده است.

کربی تصریح کرد: توافق ایران با دادن امتیازاتی به ما اجازه داد به شرایط فعلی برسیم و نسبت به دو هفته گذشته به توافق نزدیک‌تر هستیم.

لازم به ذکر است که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بررسی پیشنهادات ایران در خصوص پیش نویس توافق هسته ای را تکمیل و به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.

این در حالی است که ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، پیش از دریافت پاسخ دولت آمریکا به اظهارات جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل و فصل مسائل باقی مانده در مذاکرات، عصر چهارشنبه از طریق هماهنگ کننده اروپایی در جریان مذاکرات قرار گرفت. تحریم ها را بردارید

سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش داد: بررسی تفصیلی اظهارات طرف آمریکایی آغاز شده است و جمهوری اسلامی ایران نظرات خود را در این زمینه پس از تکمیل بررسی ها به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید