کارآفرینی روح حاکم بر امور اقتصادی کشور است

ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792814

معاون استخدامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در یزد:

کریمی بیرانوند کارآفرینی را روح حاکم بر اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: اقتصاد را یک علم اجتماعی و کارآفرینی را یک جریان اجتماعی می بینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، کریمی بیرانوند در نشست کارآفرینان، مدیران مراکز مشاوره، کارکنان کانون کارآفرینی، جویندگان کار و کارآفرینان استان یزد اظهار داشت: دولت سیزدهم به سیاست های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی اعتماد زیادی دارد.

وی با اشاره به بندهای یک و دو سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: تیم جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس این سیاست ها به اقتصاد نگاه می کند و جز با توسعه روحیه به اقتصاد منطقه ای تبدیل می شود. کارآفرینی در کشور نمی تواند به این مهم برسد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارآفرینی را روح حاکم بر اقتصاد کشور دانست و افزود: اقتصاد را یک علم اجتماعی و کارآفرینی را یک جریان اجتماعی می دانیم.

وی کارآفرینان را انسان های بزرگی معرفی کرد که جریان های اجتماعی ایجاد می کنند و ادامه داد: جریان های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در نظام اجتماعی به هم پیوسته اند. به گفته وی، کارآفرینان حافظ نظام اقتصادی یک کشور هستند و تأثیرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر جامعه دارند.

کریمی گفت: در فضای اقتصادی حاکم، اصل سه جانبه گرایی کارگر، کارفرما و دولت مد نظر است، اما ما به ماهیت چهارگانه کارگر، کارفرما، دولت و کارآفرین معتقدیم.

وی گفت: کارآفرین کارفرما نیست و قطعا از کارفرما بلندتر است، کارآفرین باید مبتکر باشد و بتواند رابطه کارمند و کارفرما را تنظیم کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برخی موارد کارفرمایان دست دولت ها محسوب می شوند، اما معتقدم کارآفرینان تنها دست دولت نیستند بلکه خود دولت نیز هستند. کریمی بیرانوند افزود: دولت و کارآفرین دودستگی ندارند زیرا اگر از هم جدا شوند انشعاب ایجاد می شود و نظام اقتصادی کشور آسیب می بیند.

وی در پایان گفت: نگاه دولت سیزدهم به کارآفرینان، نگاه تعاون، تعاون و همدلی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید