کاربرد “کاداستر” مرز بین املاک دولتی و خصوصی را مشخص می کند


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898044

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

اصغر احمدی گفت: اجرای طرح کاداستر یا خط کشی مرز بین املاک دولت و افراد را مشخص می کند و دسترسی به اطلاعات اراضی ملی و خصوصی را تسهیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به اینکه میزان اراضی ملی این استان یک میلیون و 340 هزار هکتار است، تصریح کرد: از این میزان 340 هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع است که برای 97 درصد این اراضی کاداستر صادر شده است. .


وی تصریح کرد: در حال حاضر اجرای طرح کاداستر در شهرستان های بن و فارسان 100 درصد پیشرفت دارد.


احمدی تصریح کرد: این طرح با هدف تفکیک و تفکیک مالکیت دولتی از مالکیت خصوصی، تعریف معافیت ها، ایجاد امنیت سرمایه گذاری برای واگذاری زمین، جلوگیری از زمین خواری، پرهیز و جلوگیری از اختلاف بین دولت و مردم و کاهش امور دعاوی، ایجاد می شود. اعتماد و اطمینان در معاملات ملکی و سرعت در اجرای آنها، ثبت اراضی کشاورزی، احراز مالکیت و جلوگیری از تعدی و تعدی به املاک مجاور، آمایش و برنامه ریزی و استفاده بهینه از اراضی به منظور رفع مداخلات و معافیت های ملی و تثبیت مالکیت قانونی و شرعی حفظ حقوق دولتی بر انواع اراضی و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به مالکان و استفاده کنندگان در حال انجام است.


وی افزود: اجرای طرح کاداستر یا خط کشی مرز بین املاک دولتی و خصوصی را مشخص می کند و دسترسی به اطلاعات اراضی ملی و خصوصی را تسهیل می کند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: صدور سند یک برگی یکی از زیرساخت ها و مبنای توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان است که با داشتن اطلاعات دقیق از املاک، سرعت استعلام را افزایش می دهد. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید