کارت بازرگانی صادرکنندگان زنجان باطل نشده است


ساعت: 17:35
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892094

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان با بیان اینکه کارت بازرگانی صادرکنندگان زنجانی باطل نشده است، گفت: صادرکنندگان تا پایان شهریورماه سال جاری حداکثر تا 1400 فرصت دارند تا تعهدات ارزی خود را تسویه کنند، بنابراین پایان شهریور ماه خواهد بود. آخرین فرصت .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رنگرونا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان خاطرنشان کرد: از پایان فروردین ماه سال 1396 صادرکنندگان موظفند ارزهای صادراتی خود را بر اساس اظهارنامه صادراتی تهیه شده توسط گمرک بازگردانند. روش‌های مختلفی در سال‌های اخیر اعلام شد و در نهایت مقرر شد در سال 1401 صادرکننده برای واردات خود از ارز استفاده کند یا آن را به واردکنندگان دیگر منتقل کند یا در سامانه نیما یا به صورت یادداشت در بورس‌ها و بانک‌های مجاز عرضه کند. باید بدهی های ارزی خود را طبق روش های تعیین شده مستهلک کنند.

وی با بیان اینکه از سال 1396 روش های مختلفی اعلام شده و سازوکار خاصی در ابتدا تعیین نشده است، افزود: سردرگمی به خصوص در سال های 2017 و 2018 ایجاد شد و روش های اعلام شده پذیرفته نشد و کارساز نبود، بنابراین صادرکنندگان نتوانستند این موارد را محقق کنند. تعهدات و به نوعی به عنوان بدهکار ارزی شناخته شدند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه دولت بحث کمیته کمک ارزی را آغاز کرده است تا به صادرکنندگانی که مشکل دارند چاره اندیشی شود، گفت: در واقع شاهد هستیم که امسال صادرکننده. تعهدات si را می داند و روش ها کاملاً روش فرماندار است و یکی از چهار روش ذکر شده را انتخاب می کند و ارزش پول خود را کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که نتوانستند ارز صادراتی خود را کاهش دهند، دولت روش جدیدی را در نظر گرفت که در نهایت باید انتخاب شود، روشی برای اینکه صادرکننده به تعهدات ارزی خود عمل کند، ادامه داد: هر صادرکننده ای که طلبکار محسوب شود. ارزی و پس از 4 ماه چنانچه از تاریخ صدور نتواند به تعهدات ارزی خود عمل کند، علاوه بر بستانکار ارزی، از تسهیلات مقرر در قانون از قبیل تسهیلات معافیت مالیاتی، مسائل، محروم خواهد شد. مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، ضمانت نامه های بانکی و مواردی از این دست است، اما چنین محدودیت هایی برای صادرکنندگان مضر خواهد بود.

رنگرونا با بیان اینکه اکثر صادرکنندگان ما از مبادی ورود موقت بدهکار ارزی هستند که متأسفانه پس از گذشت سه سال از بحث تعهدات ارزی هنوز دستورالعمل خاصی برای تسویه بدهی ارزی از مبادی موقت ندارند، اظهار کرد: وی یادآور شد: از این رو صادرکنندگان در سال‌های اخیر تا کنون به دلیل مشکلات بانکی، صدور ضمانت‌نامه، معافیت‌های مالیاتی و هر بار فرصت جدیدی برای رفع مشکلات و مشکلات ارزی داشته و دارند. مشکل. با این حال امیدواریم موضوع حل شود و تکلیف چنین صادرکنندگانی مشخص شود.

وی بیان کرد: اکثر صادرکنندگان استان ورودی های موقت از محل صادرات هستند که متأسفانه به دلیل نبود دستورالعمل های لازم برای بازگرداندن ارز صادراتی و تسویه تعهدات ارزی دچار مشکل شده اند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه برخی از صادرکنندگان استان نیز صادرکنندگان عام هستند، تصریح کرد: این صادرکنندگان مشکلات و مشکلاتی داشتند که به همین دلیل رایزنی ها و دستورالعمل ها برای انجام تعهدات ارزی انجام شد. اما خوشبختانه به جز صادرکنندگان موقت مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: اتفاقی که الان افتاده و آخرین بخشنامه ای که ارائه شده این است؛ صادرکنندگان تا پایان شهریور 1400 فرصت دارند تا تعهدات ارزی خود را تسویه کنند، بنابراین پایان شهریور آخرین فرصت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از نظر ما این صادرکنندگان متعهد ارزی نیستند زیرا در بحث ورود موقت فقط بورس کالا بود و ارزی انجام نمی شد و فقط بورس کالا بود، تاکید کرد: اینها به اشتباه متعهد ارزی معرفی می شوند. از آنجایی که باید اظهارنامه صادراتی تهیه کنند و این تهیه باعث شده که به عنوان بدهکار صادراتی شناخته شوند.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان یکی از استان هایی است که اکثر صادرکنندگان به تعهدات صادراتی خود عمل کرده اند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما در برخی استان ها یکی از مجازات هایی که در نظر گرفته شده، توقف و لغو تجارت صادرکنندگان است. خوشبختانه در استان زنجان چنین موردی وجود نداشت و تمامی صادرکنندگان متعهد به انجام تعهدات خود بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید