کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری قزوین، ظرفیت تولید ۲۸۰ تن آسفالت در ساعت را داراست

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،زارعی با اشاره به ارتقاء کیفیت تولید آسفالت در کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری قزوین افزود: استفاده از مصالح شکسته کوهی یکی از مهمترین علل تولید آسفالت مرغوب است.

وی تصریح کرد: استفاده از دستگاه های پخت با تکنولوژی روز و کاملا اتوماتیک، به‌کارگیری نیروهای مجرب و دقت بالای واحد کنترل کیفی کارخانه  و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و کنترلی آزمایشگاه خاک استان از دیگر دلایل ارتقاء کیفیت تولید آسفالت است.

سرپرست سازمان عمران شهرداری قزوین یادآور شد: در سال های اخیر توجه به کیفیت و کمیت و همچنین رصد لحظه‌ای کیفیت و کاهش قابل توجه آلودگی محیط زیست از مهمترین تغییرات اساسی در وضعیت تولید در کارخانه آسفالت شهرداری قزوین است که این مهم در میزان تولید آسفالت نیز تاثیر مثبتی داشته است.

زارعی با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری قزوین در مجموع ظرفیت تولید ۲۸۰ تن آسفالت در ساعت را داراست، خاطر نشان کرد: میزان تولید آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری قزوین در ۷ ماه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش بابت پروژه کلانشهر کمربندی شرق و دیگر پروژه های عمرانی در سطح شهر یافته است.

وی با بیان اینکه در خود کارخانه مصالح بیس و اساس و زیر اساس نیز تولید می‌شود، گفت: همه مصالح بیس و ساب بیس از معادن سازمان استخراج و در کارخانه خردایش و فرآوری می‌شود و پس از انجام کنترل‌های لازم به لحاظ دانه‌بندی و مشخصات فیزیکی و شیمیایی، جهت عملیات روسازی در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زارعی ادامه داد: با توجه به ظرفیت کارخانه آسفالت، این سازمان، قادر است علاوه بر تامین و تولید همه آسفالت مصرفی شهر، نسبت به تامین آسفالت شهرداری‌های همجوار با بهترین کیفیت اقدام کند.

این مسوول در ادامه با اشاره به کیفیت و استاندارد بودن آسفالت تولیدی کارخانه آسفالت شهرداری قزوین، بیان کرد: آزمایشگاه کنترل کیفی کارخانه آسفالت از حیث امکانات و تجهیزات از درجه بالایی برخوردار است و تولید این مجموعه با تایید این آزمایشگاه اجازه خروج دارد و در صورت عدم رعایت 100 درصد استانداردها اجازه خروج آسفالت از کارخانه صادر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی کـارخانجـات‌ آسفالت سازمان عمران شهرداری قزوین با دارا بودن سیستم‌های سیلوی‌ گرم، این قابلیت را دارند تا حجم قابل‌ ملاحظه‌ای از مصالح تولید‌ شده را تا زمان بارگیری نگهداری کنند، این واحدها همچنین با برخورداری از سیستم اویل هیتر، قادر هستند قیر‌ مصرفی را با‌ استفاده از حرارت غیر‌مستقیم‌ آماده ‌مصرف کنند.

زارعی تاکید کرد: استفاده از حرارت غیر‌مستقیم در عمل‌ آوردن قیر علاوه بر اینکه مانع از سوختن قیر می‌شود، تأثیرات زیست‌محیطی مثبتی نیز به‌ همراه دارد.

وی اضافه کرد: گرم نگه داشتن قیر با استفاده از روغن‌های حرارتی انجام می‌شود تا از کیفیت قیر کاسته نشود.

زارعی تعداد کادر کارکنان این کارخانه را ۴۰ نفر عنوان کرد و گفت:‌ تمام مراحل تولید و توزیع از سوی کارکنان سازمان عمران شهرداری قزوین  هر روزه و در روزهای تعطیل انجام می‌شود.

وی در خاتمه در خصوص عوامل موثر بر افزایش تولید در کارخانه آسفالت گفت: فعالیت ۲۴ ساعته، تامین و دپوی به موقع مواد اولیه، افزایش سرعت حمل و پخش و البته افزایش پروژه های عمرانی که امکان مصرف سریع محصول تولید شده را فراهم ساخته است، از مهمترین دلایل این افزایش تولید در سال می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید