کارشناسی سد «فینسک» با دستور رئیس جمهور/ پیگیر صادرات مرکبات هستیم

ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1788076

منصورعلی زارای گفت: در نشست اخیر نمایندگان استان های شمالی با رئیس جمهور مقرر شد تیم کارشناسی ضمن بازدید از سد فینسک نقطه نظرات خود را به دفتر رئیس جمهور ارائه کنند تا در این زمینه تصمیم گیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصورعلی زرای در گفت و گو با بلاغ، درباره نارضایتی باغداران از قیمت خرید مرکبات در سال جاری و غارت منابع آنها توسط دلالان، اظهار کرد: بله، باغداران از وضعیت موجود بسیار ناراضی هستند و ما در جریان هستیم.
وی افزود: این موضوع را از طریق وزارتخانه پیگیری می کنیم تا فرصتی برای بحث صادرات ایجاد شود تا در نهایت قیمت مرکبات در بازار به حد مطلوب برسد.
یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار کرده ایم و باید دید در نهایت چه تصمیمی گرفته می شود.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور در خصوص جابجایی محل احداث سد فینسک، گفت: اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن است آخرین جلسه است. استان‌های شمالی با رئیس‌جمهور و به دستور رئیس‌جمهور مقرر شد تیمی از کارشناسان با حضور در دفتر رئیس‌جمهور، دیدگاه‌های خود را در خصوص تصمیم‌گیری در این خصوص ارائه کنند.
دان افزود: ما کاملاً مطمئن هستیم که اگر این روند به سمت کارشناسی بگذرد، قطعاً این سد توجیه اقتصادی و فنی نخواهد داشت.
وی در خصوص تنظیم بازار برنج و نارضایتی تولیدکنندگان برنج از قیمت فعلی برنج در بازار، گفت: از تیر تا آبان ماه ممنوعیت واردات سالانه داریم و در ماه های باقی مانده نیز منع قانونی برنج وجود ندارد. واردات.”
عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع مصرف سالانه حدود 2 میلیون و 900 هزار تن برنج در کشور داریم و تولیدات داخلی ما حداکثر به 2 میلیون و 200 هزار تن می رسد.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین در این محاسبه لازم است حدود 700 هزار تن برنج وارد شود و حدود 30 درصد نیاز کشور از طریق واردات برنج تامین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید