کارگران پیمانکار پتروشیمی ایلام خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شدند

برخی منابع کارگری در پتروشیمی ایلام به خبرنگار ایلنا گفتند: حدود 650 کارگر قراردادی در پتروشیمی ایلام در شهرستان چوار مشغول به کار هستیم و چند سالی است که به دنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این واحد تولیدی هستیم.

این گروه از کارگران با بیان اینکه در قانون کار نیز بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه های بالای 50 نفر تاکید شده بود، اما اجرای طرح اخیر مسکوت ماند و گفتند: بارها نسبت به عدم اجرای طرح اعتراض کرده ایم. برنامه ما برای طبقه بندی مشاغل

بر اساس اظهارات آنها؛ اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل باعث شده است که درآمد کارگران این واحد پتروشیمی در حداقل های قانونی باقی بماند.

آنها در ادامه از نحوه پرداخت مرخصی و مستمری انتقاد کردند و گفتند: کارفرمای شرکت پیمانکار با وجود چندین سال سابقه خدمت در پتروشیمی ایلام، دستمزد و سایر مزایای دریافتی را به صورت جزئی مانند مرخصی و مستمری به حساب شرکت واریز می کند. کارگران هر ماه و این سوال به پایان رسید. سال و در آستانه سال جدید شرایط زندگی ما را نقض می کند.

این کارگران با بیان اینکه در حالی که قراردادهای موقت یک ماهه وجود دارد چالش پرداخت عیدی و مرخصی سالانه کارگران نیز وجود دارد گفت: مشکل پرداخت عیدی و روزانه کارگران پتروشیمی ایلام یکی از مشکلاتی است که مشکلاتی را ایجاد می کند. به کارگران و در پایان سال برای تامین هزینه های سال جدید با مشکل مواجه می شوند.

بر اساس اظهارات آنها؛ همه ما که در این مجموعه کار می کنیم، هر روز از صبح تا شب در فصل سرد و گرم بدون وقفه و وقفه در کار خود بدون نشان دادن زحمت خود سخت کار می کنیم و همیشه دغدغه قرارداد، حقوق، استراحت و امنیت شغلی را داریم. اکنون خواسته ما این است که کارفرما در پایان سال عیدی و سنواتی را با هم به کارگران پرداخت کند.

کارگران پیمانکاران پتروشیمی ایلام با بیان اینکه یکی از مهمترین و رایج ترین مشکلات کارگران این واحد با مشاغل سخت و زیان آور، رد پستی غیر از کارگر در لیست بیمه است که در صورت پست در لیست، ارسالی از سوی کارفرما همزمان با اولین کمیسیون مشاغل سخت و زیان آور می باشد که در غیر این صورت دچار مشکل می شود.

کارگران گفتند: درخواست ما از مدیریت پیگیری طرح طبقه بندی مشاغل برای افزایش درآمد است. وقتی دستمزد ما آنقدر پایین است که حداقل دستمزد به اضافه مزایا نمی تواند حتی یک سوم هزینه های زندگی ماهانه را پوشش دهد، تنها امید ما کارگران اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است.

دیدگاهتان را بنویسید