کارگردان از سانسور فاش می‌کند: کلمه «مذاکره» از همه فیلم‌ها حذف می‌شود

مسعود اطیابی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: این نامه ساترا یک نامه تفرقه انگیز است که به نظر من صحت ندارد و ابزاری برای تخریب صدا و سیما است. چون نوشتن چنین نامه ای با این بندها فقط از طرف دشمن برمی آید. هیچ راهی وجود ندارد که این نامه توسط یک مدیر دلسوز نوشته شده باشد.

وی ادامه داد: چنین نگاهی به ویژه در بخش خصوصی جای تعجب دارد. سال‌ها تلویزیون انتقال پرونده‌ها به بخش خصوصی را تبلیغ می‌کرد. در سال های اخیر خصوصی سازی یکی از اولویت های مهم کشور بوده است و مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید بخش خصوصی تاکید کرده اند. حالا چطور خصوصی سازی بد شد و دشمن رسانه ملی شد؟

وی افزود: متأسفانه دوستان نهادهای نظارتی فکر می کنند که گروه های هنری مخالف نظارت هستند و ما نه تنها مخالف نظارت نیستیم، بلکه اصرار داریم که این اتفاق بیفتد و برای ما فرقی نمی کند که از کجا و کدام مجوز بگیریم. سازمانی بر تولیدات ما نظارت دارد.» اما آنچه برای ما تولیدکنندگان عرصه فرهنگ و هنر ناراحت کننده است، حضور افراد غیرمتخصص و افرادی است که نسبت به مسائل هنجاری نامطمئن هستند و متأسفانه تعداد زیادی از مدیران سر کار آمدند. دوستانه، مدیرانی را که فاقد تخصص و دانش هستند و به نظر نمی‌رسد در میان مردم زندگی کرده‌اند، هدایت کنید.

اطیابی خاطرنشان کرد: رفتارهای مشکوکی در روش های نظارتی به ویژه در عناصر سازمان صدا و سیما وجود دارد که قصد و هدف آن ها تخریب این سازمان در نزد مردم است. آنها در امور نظارتی نفوذ کرده اند و با روش های نظارتی خود مردم را نسبت به این سازمان بی اعتماد و متنفر می کنند.

این کارگردان همچنین گفت: اگر فهرستی از ممیزی های این آقایان را به شما تقدیم کنم، یک طنز طنز پر از اشک خنده نصیب شما خواهد شد.

من کارگردان خودم بازبینی پشت بازبینی انجام می دهم و می بینم گاهی اوقات دوستان تماشاگر چیزهایی را ندیده اند که مناسب پخش نیست. نمی دانم چرا چیزهای مهم را نمی بینند و به چیزهای بی اهمیت حساس هستند. مثلاً از همه فیلم ها کلمه مذاکره بیرون می آید و این عمدی است.

این کارگردان با اشاره به نقش مهم نمایش خانگی در تولیدات باکیفیت نمایشی افزود: در حوزه فرهنگ وقتی تولیدات نمایش خانگی با برنامه های تلویزیونی مقایسه می شود بسیار قوی تر و بهتر از تلویزیون است. تلویزیون در فعالیت خود در چند سال اخیر با کدام تولید مردم را خوشحال کرده و به زندگی در این کشور امیدوار کرده است؟

اطیابی در پایان گفت: باز هم بر این عقیده هستم که این نامه باید در خارج از کشور نوشته می شد تا باعث ایجاد هرج و مرج و نفاق و متلاشی شدن نظام رسانه ای ما شود. من هنوز در صحت این نامه تردید دارم.

دیدگاهتان را بنویسید