کارگروه بررسی وضعیت خودروهای توقیفی در پارکینگ های استان قزوین در حال تشکیل است.


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884198

علی شعبانی گفت: به منظور بررسی وضعیت خودروهای توقیفی در پارکینگ های استان، کارگروه ویژه ای در دادسرای مرکز استان با اعضای امین و دستگاه های مرتبط تشکیل و وضعیت این خودروها بررسی می شود. به فوریت بررسی و تکالیف انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ قاضی و دادستان کل استان قزوین به همراه معاون دادستان مرکز استان و فرمانده انتظامی راهور از دو پارکینگ خودروهای توقیف شده در قزوین و اقبالیه بازدید کردند.

علی شعبانی در حاشیه این بازدید گفت: تردد خودروها در پارکینگ های استان به دلایل مختلفی از جمله حمل مواد مخدر، قاچاق کالا، تصادفات شهری و جاده ای، قضاوت مالی مالکان، رانندگی توسط مردم است. بدون گواهینامه، وسایل نقلیه مسروقه توقیف می شود و غیره.

وی افزود: بسیاری از این خودروهای توقیفی دارای پرونده قضایی هستند و نیاز به تشکیل پرونده دارند و قطعا دستورات لازم برای تسریع در وضعیت این خودروها صادر و به همکاران دادگاه ابلاغ خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین گفت: به منظور بررسی وضعیت خودروهای توقیفی در پارکینگ های استان، کارگروه ویژه ای در دادسرای مرکز استان و با عضویت متولی و دستگاه های ذیربط تشکیل و وضعیت این خودروها به صورت فوری مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار خواهند گرفت

رئیس کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان کرد: برخی از این خودروها بیش از 10 سال است که در پارکینگ ها توقیف بوده و بدون شک رها شدن آنها ناقض حقوق مردم است و در صورت توقیف به نفع دولت مصداق آن است. از تضییع حقوق بیت المال و در راستای احیای حقوق عمومی و جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت المال، وضعیت این خودروها به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته و مشخص خواهد شد و لازم است بررسی و بازنگری برخی رویه های گذشته در این زمینه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید