کارگروه سلامت اداری در شرکت توزیع نیروی برق قزوین بصورت تخصصی فعال شده است


به گزارش

خبرگزاری موج

قزوین

، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در نشست با مجید برنگی مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر، گزارشی از فعالیتهای انجام شده در حوزه های مختلف فنی و عملیاتی برق استان و مشکلات موجود ارائه کرد و اعلام کرد: تمامی گروه های تخصصی کمیته سلامت اداری در شرکت توزیع برق استان قزوین در شرکت فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: با راه اندازی کمیته سلامت اداری وصیانت از حقوق شهروندی تمامی کارگروه های تخصصی که با مبحث سلامت اداری مرتبط وهرکدام در قالب یک کارگروه مستقل هستند نیز فعال شده اند که شامل کمیته های مناقصات و معاملات، مناقصات داخلی و ذیحسابی و تملک دارایی، کمیته ارزیابی وطبقه بندی مشاغل، کمیته انضباط کار است تا با منشا فساد مقابله شود.

وی بیان کرد: کمیته عالی فروش، کمیته عالی نقصان مصرف هم داریم که به تفکیک مشترکین محاسبات مرتبط انجام می شود و در کمیته زمین پست هم به درخواست های مشترکین بویژه مشترکین صنعتی رسیدگی می شود و کمیته دیگر هم تعیین تکلیف استرداد اموال مسروقه و کمیته نظارت بر پروژه های نیرو رسانی هم از دیگر کمیته های فعال در حوزه سلامت اداری هستند.

خواجه وند اظهارداشت: برای جلوگیری از منشاء فساد کارگروه پیشگیری از سرقت هم راه اندازی شده و در نیمه اول امسال با اقدامات انجام شده بیش از ۴۳ درصد سرقت ها کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: کمیته بررسی عیوب و تجهیزات ، کمیته بهبود بهره برداری و کارگروه پیگیری قراردادها و پروژه های سنواتی هم برای تقویت سلامت اداری فعال شده است.

وی اضافه کرد: پرونده ۷۸۰ قرارداد بررسی شده و زمینه همکاری ۳۳ پیمانکار دارای رتبه مهیا گردید که با ساماندهی پیمانکاران همه مستندات از سازمان برنامه دریافت شده و توان اقتصادی و فنی و مالی پیمانکاران واهلیت آنها نیز بررسی شده است.

خواجه وند اظهارداشت: کارگروه صیانت از دارایی هم راه اندازی شده و با تشکیل تیم های بازرسی تخصصی بعنوان مهمترین کار شرکت از حوزه های مختلف توانستیم متخصصان را شناسایی کنیم و اقدامات نظارتی هم انجام می شود.

وی بیان کرد: برای اصلاح گلوگاه های فساد پیشنهاداتی داشتیم و یک سری از فرایندها که چالش برانگیز بود شناسایی و از ظرفیت توانیر هم استفاده کردیم و موضوعاتی که احساس می شد اگر از روش سنتی و دستی به سمت مکانیزه برود می تواند در کاهش مشکلات موثر باشد مورد استفاده قرار گرفت و امروز همه صورت وضعیت های ما به صورت مکانیزه شده است.

خواجه وند اظهارداشت: زمان نصب انشعاب هم از موضوعات مهم بود که قبلا ۴۴ روز بود که روی آن تمرکز کردیم و آن را به ۲۲ روز اصلاح کردیم و کاهش دادیم زیرا در گذشته وقتی زمان نصب طولانی می شد، ایجاد مشکل می کرد.

وی بیان کرد: فهرست بهای شرکت توزیع از دیگر مسائل مهم بود که دستگاههای نظارتی و بازرسی به آن ایراد می گرفتند که یک بار برای همیشه ساختار سیستم فهرست بها برای پروژه های ذیحسابی جدا شد و از ابتدای امسال به فهرست بهای سازمان برنامه عمل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ادامه این گزارش اعلام کرد: اقدامات خوبی در راستای مدیریت دارایی فیزیکی انجام شده و به سمت پیمانکار رفتیم و مشاور خوبی جذب کردیم و اگر روی این موضوع کار کنیم در خصوص دارایی فیزیکی می توان اقدامات موثری داشت و به سمت مصالح شرکت حرکت کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه منابع انسانی هم کارهای خوبی شده و مناقصات مرتبط با تامین نیروی حجمی و پیمانی و قراردادی به صورت جداگانه برگزار می شود.

خواجه وند بیان کرد: جلسات هفتگی بهره وری توزیع به صورت مستمر با حضور کلیه مدیریت های برق شهرستانی، امور و مدیران ادارات اقماری به صورت ویدئو کنفرانس و در مرکز با حضورمعاونین و مدیران دفاتر کلیدی برگزار می شود و طرح ها مورد بررسی قرار می گیرد.

این مدیر یادآورشد: طرح های روستایی ۴ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان بود که امسال ۴۷ میلیارد تومان از توانیر دریافت و ۸۲ میلیارد تومان کار انجام شد که روند توسعه و بهسازی روستایی را بسیار مطلوب شده است.

خواجه وند بیان کرد: همچنین در سال گذشته ۸۷۰ کیلومتر تعویض سیم به کابل خودنگهدار را عملیاتی کردیم و امسال هم یک هزار کیلومتر در دستور کار است تا سرقت ها کاهش یابد که تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: در سال گذشته بیش از ۶۲ تن سیم و کابل برق به ارزش 15 میلیارد و 500 میلیون تومان سرقت شد که با اقدامات انجام شدهو راهکارهای پیشگیرانه تاکنون سرقتها ۴۳ درصد کاهش یافته است.

خواجه وند اضافه کرد: از مجموع ۴۸۰۰ کیلومتر شبکه توانسته ایم حدود ۲۸۰۰ کیلومتر تعویض سیم به کابل را درصد پیشرفتی ۵۹ درصد انجام دهیم که سرعت اجرا بالاست و پیمانکاران خوب کار می کنند.

وی گفت: در حوزه های مختلف آنالیز حقوق و مزایا نیز کارهای خوبی صورت گرفته و برای ارتقای مدرک تحصیلی یک فرآیند اصلاحی داشتیم و این ظرفیت در کمیته طبقه بندی بررسی شد و از نیروهایی که مدارک بالاتر گرفته اند در مشاغل دیگر استفاده می شود.

خواجه وند افزود: فرآیند ارزشیابی پرسنل شرکتی هم از کارهای دیگری است که انجام شده و در همه امور اجرایی ارزشیابی نیروها به صورت جداگانه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: یکی از مباحث مهم در سلامت اداری که می تواند سرمنشا فساد باشد نبود کنتور برای پاسخگویی به متقاضاین است که نارضایتی هم ایجاد می کند.

وی بیان کرد: در شرکت های توزیع در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار کنتور نصب نشده داشتیم و گزارش هایی که به حراست ارسال می شد بیانگر نارضایتی مردم بود و نیروهای اداری و فنی را هم درگیر می کرد که با اقدامات انجام شده آن را به به ۳۰۰ مورد رساندیم که الان کمبود کنتور داریم و اگر این تعداد هم تامین شود مشکل را حل می کنیم.

خواجه وند در ادامه اظهارداشت: در حال حاضر ۱۳۰۰ مشترک در نوبت دریافت کنتور برق هستند که این موضوع هم می تواند زمینه فساد باشد و اگر تولید کنتور به اندازه باشد این روزنه فساد هم بسته می شود.

وی تاخیر در اجرای تفاهم نامه های روستایی را نیز از دیگر عوامل نارضایتی و فساد دانست و یادآورشد: در بهسازی و نوسازی شبکه های روستایی موضوع تفاهم نامه های روستایی چون زمان می برد و باید یک سال گذشته را اقدام اجرایی کنیم هم نارضایتی ایجاد می کند و در این راستا در استان قزوین با سه سال عقب ماندگی روبرو بودیم که علت های مختلفی داشت که نبود اعتبار مناسب و تاخیر در پرداخت مشترکین از جمله آنها بود که بایستی برای آن تدبیر شود.

خواجه وند توجه به امور رفاهی و انگیزشی نیروها را هم مهم دانست و افزود: ما تلاش کردیم حقوق را بموقع پرداخت کنیم و خدمات رفاهی را نیز به روز کردیم و وام متقاضاین نیز پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: با پرداخت وام به ۱۳۵ نفر از کارکنان و پرداخت بموقع حقوق تلاش کردیم رضایت همکاران جلب شود اما ناترازی منابع و مصارف در بودجه مشکل ساز است و در شرکت های توزیع همین بودجه ریزی نامناسب انحرافاتی ایجاد کرده که دیوان محاسبات ایراد می گیرد و در سالهای آینده انحراف از بودجه که ۲۵ تا ۳۰ درصد است می تواند سرمنشا فساد باشد که باید برای آن تدبیر کرد تا بودجه از نظم و انضباط لازم برخوردار شود.

وی اظهارداشت: نبود دستورالعمل های واحد از چالشهای دیگری است که در حوزه مالی و فنی هم این ایراد دیده می شود و نبود وحدت رویه به روند کار آسیب می زند.

خواجه وند از حضور مدیرکل دفتر بازرسی توانیر در استان قزوین و ارائه رهنمودهای تخصصی تشکر و قدردانی کرد و اظهارداشت: خرسندیم که فرصت خد.مت در صنعت برق استان را داریم و در کنار همکاران خود با همه وجود و صادقانه کار جهادی می کنیم و تلاش می کنیم با بهره گیری از رهنمودهای ارائه شده از سوی کارشناسان شرکت توانیربا حرکت در مسیر قانون و رعایت ضوابط و مقررات و دستورالعمل ها مسیر خدمت رسانی هموار شود.

دیدگاهتان را بنویسید