کارگر پرسپولیس باشگاه را تحریف کرد؟ داستان درآمد عالی قرمزها

کارگر پرسپولیس باشگاه را تحریف کرد؟  داستان درآمد عالی قرمزها

در اواسط دی ماه سال 1400 پس از کش و قوس های فراوان، باشگاه پرسپولیس از دلال رسمی خود رونمایی کرد و رسما اعلام کرد که برنده 330 میلیارد تن بازی های محیطی سبز و تبلیغات تیشرت خواهد بود. البته در نشست خبری افشاگری این دلال، سید مجید صدری به عنوان سرپرست وقت باشگاه رسما اعلام کرد که در قرارداد حق پخش تلویزیونی 300 میلیارد تن ذکر شده است که در آن زمان بر کسی پوشیده نبود. 330 میلیارد دلار چقدر به تبلیغات محیطی و پیراهن نزدیک است؟

به گفته مدیران سابق پرسپولیس، قرارداد دلال این باشگاه به گونه ای تنظیم شده است که مبلغ 220 میلیارد تومان برای شبکه های اجتماعی، تی شرت و تبلیغات فضای مجازی و 110 میلیارد تومان برای تبلیغات محیطی بازی های خانگی درج شده است. طبقه مورد توافق»، اما بررسی ها نشان می دهد که این اعداد دور از واقعیت است.

ابتدا دلال پرسپولیس مسئولیت راه اندازی تبلیغات محیطی بازی های خانگی پرسپولیس را از هفته هشتم برعهده دارد و این رقم برای 15 بازی خانگی در طول فصل پرسپولیس 110 میلیارد است. از طرفی در زمان امضای قرارداد و اعلام حداقل درآمد 330 میلیاردی، پیراهن پرسپولیس اسپانسر دیگری داشت که تا پایان فصل قراردادش را پرداخت کرده بود و عملاً پیراهن در اختیار دلال جدید قرار نمی گرفت. تولید درآمد در ادامه با تلاش های صورت گرفته، دلال موفق شد پیراهن هفته هفدهم لیگ را تصاحب کند تا فعالیت های تبلیغاتی روی آن انجام دهد. حال سوال اینجاست که مدیران سابق پرسپولیس که کاملا از این وضعیت آگاه بودند چگونه وعده درآمد 330 میلیاردی را داده بودند؟

بر اساس اطلاعاتی که یک مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار داده است، علیرغم قول سرمربی سابق باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه این دلال به زودی ضمانت بانکی برای پرداخت مبلغ قرارداد باشگاه را ارائه خواهد کرد، عملا هیچ تعهدی در قرارداد دلال پرسپولیس وجود نداشت. . تا به امروز هیچ تضمینی به باشگاه داده نشده است. در واقع اگر دلال درآمد داشته باشد به پرسپولیس پول می دهد، هیچ تضمینی برای پرداخت 330 میلیارد تن مدعی مدیران قبلی وجود ندارد.

کارمند باشگاه پرسپولیس از زمان امضای قرارداد خود سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی سازمان را پرداخت کرده است و از طرفی تا امروز که در هفته هجدهم لیگ برتر است، حدود 40 میلیارد تومان به صندوق واریز کرده است. هزینه باشگاه پرسپولیس گفته مجید صدری مدیر سابق باشگاه صحت داشت. امروز دلال باید حداقل نیمی از مبلغ قرارداد یعنی 165 میلیارد تن را می پرداخت که نشد.

دیدگاهتان را بنویسید