کاشت 12 هزار درخت و بوته در شهرستان ملایر


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910825

مجید فرجی گفت: در اجرای طرح «جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت» بیش از 12 هزار اصله درخت و درختچه در میادین، بلوارها، معابر و پارک های شهر کاشته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; مجید فرجی شهردار ملایر با اشاره به اجرای طرح “جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت” در ملایر اظهار داشت: برای سومین بار جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت. سال متوالی با هدف افزایش سرانه فضای سبز، جایگزینی درختان خشک و شکسته و کمبود فضای سبز شهری با کاشت نهال در حاشیه بلوارها و پارک های شهر رفع می شود..


وی با بیان اینکه توسعه و گسترش فضای سبز شهری نقش مهمی در بهبود منظر شهری و سلامت شهروندان دارد، گفت: کاهش بارندگی، وقوع خشکسالی های پی در پی و کاهش سطح آب های زیرزمینی از جمله مواردی است که مواردی که گسترش فضای سبز را در شهرها محدود می کند..


شهردار ملایر تصریح کرد: اجرای این پروژه علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای سطح کیفی و بهبود ظاهر بصری فضاهای سبز شهر باعث کاهش آلودگی هوا و شادابی شهر نیز می شود..


وی افزود: شهرداری ها مسئولیت توسعه و گسترش فضای سبز شهری را بر عهده دارند اما برای موفقیت بیشتر در این حوزه مشارکت و مشارکت شهروندان ضروری است..


فرجی بیان کرد: تلاش می کنیم با توسعه فعالیت ها در حوزه آموزش شهروندی و آگاهی بخشی و توانمندسازی شهروندان برای مشارکت در نگهداری از فضای سبز شهری، سرمایه های سبز شهرمان را حفظ کنیم..


وی به کاشت درختان مقاوم به خشکی متناسب با شرایط اقلیمی ملایر اشاره کرد و اظهار داشت: کاشت نهال در طرح «جای درختان در شهر را متروک نخواهیم گذاشت» از اواسط مهرماه آغاز شد و تا پایان سال جاری ادامه دارد. پایان اسفند و بیشتر از 12 هزاران درخت و درختچه در میادین، بلوارها، معابر و پارک های شهر کاشته شده است..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید