کامالوندی: ما 27 دوربین جمع آوری کردیم. اگر به وظایف خود برگردند، ما به آنها بازپرداخت می کنیم

کامالوندی: ما 27 دوربین جمع آوری کردیم.  اگر به وظایف خود برگردند، ما به آنها بازپرداخت می کنیم

روز جدید سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: یک سری بازرسی های تکمیلی در مورد برجام انجام شده است اما امروز بنا به دلایل مختلف ایران فقط مبادله پادمان ها را اجرا می کند و در واقع فقط مواد هسته ای حسابرسی می شود. .

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با برنامه رادیویی «بدون خطر خوردگی» با بیان اینکه رابطه کشورمان با آژانس یک رابطه مشخص است، گفت: در حال حاضر این رابطه بر اساس پادمان است. . زمانی که از پادمان ها صحبت می کنیم، به این معناست که ممیزی مواد هسته ای به گونه ای انجام می شود که ایران اعلام کند چه مقدار مواد هسته ای در چه مکان هایی دارد و با آن چه می کند.

وی با اشاره به اینکه طرفین بر اساس پروتکل الحاقی رابطه دیگری با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارند، تصریح کرد: بر اساس این رابطه، طرفین بخشی از تجهیزات مرتبط با غنی سازی را زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می دهند که ایران در اختیار دارد. هم داره یه کاری میکنه

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، بازرسی‌های تکمیلی نیز در مورد برجام انجام شد، اما امروز بنا به دلایل مختلف، ایران تنها مبادله پادمانی را اجرا می‌کند و در در واقع فقط مواد هسته ای ممیزی می شوند.

وی از درخواست‌های بیشتر آژانس از ایران صحبت کرد و در عین حال تصریح کرد: این درخواست‌ها زیاده‌روی تلقی می‌شود چرا که به دلیل تحریم‌ها این درخواست‌ها محقق نمی‌شود. بر اساس قانون اقدامات راهبردی رفع تحریم ها و حفظ منافع ملت ایران که به تصویب شورای اسلامی رسید، آژانس بین المللی انرژی اتمی باید حداقل نظارت و پادمان را داشته باشد. البته اگر غربی‌ها تحریم‌ها را لغو کنند و به تعهدات خود برگردند، ایران نیز به تعهداتی که در برجام پذیرفته بود بازخواهد گشت.

کمالوندی با بیان اینکه ایران تعهدات فرا دفاعی ندارد، گفت: ایران 27 دوربین و یک سری تجهیزات از جمله دستگاه های سنجش غنی سازی آنلاین جمع آوری کرده است. اگر کشورهای باقی مانده به تعهدات خود بازگردند، این امکان وجود دارد که این دستگاه ها و دوربین ها مجدداً عملیاتی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید