کاناپه از لیست خرید طبقه متوسط ​​خط خورده بود

عباسی خاطرنشان کرد: شرکت های دلال و واسطه بین تولیدکنندگان کالای نهایی و تامین کنندگان مواد اولیه قرار می گیرند. از این رو مواد اولیه چند برابر قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان می رسد.وی با اشاره به افزایش قیمت مبل در بازار ادامه داد: مردم تا 10 ماه پیش 10 تا 15 میلیون تومان مبل می خریدند اما امروز قیمت یک مبل به قیمت یک مبل در بازار افزایش یافته است. به 35 تا 45 میلیون تومان رسید. این افزایش نرخ باعث شد 60 درصد از طبقه متوسط ​​جامعه یعنی. کارمندان و کارگران، خرید مبل را از لیست خرید خود حذف کنند.

هدف گذاری قیمت مبل در انحصار گروه خاصی
این فعال صنفی با بیان اینکه کارگاه های تولیدی با 40 درصد ظرفیت تولید می کنند، افزود: شواهد نشان می دهد کسانی که قصد تعمیر مبل های قدیمی خود را داشتند با افزایش نرخ تعمیرات از این کار منصرف شدند. بنابراین دخالت دولت برای حل چالش های پیشرفت این صنعت به شدت احساس می شود.

علیرضا عباسی با تایید رکود بازار مبل سازان تاکید کرد: این روزها تعطیلی واحدهای تولید و توزیع کوچک و بزرگ روتین شده است. این یک ریسک بزرگ برای این صنعت است. عباسی به دلیل اینکه تعداد قابل توجهی از نیروی انسانی در این حرفه مشغول به کار هستند، تصریح کرد: اگر قیمت مواد اولیه را از سال 92 تا امروز محاسبه کنیم با در نظر گرفتن نوسانات نرخ ارز و تورم در کشور به قیمت های فعلی نمی رسیم. . مثلا پارچه مبل 92 متری 8 تا 10 هزار تومان بود. این در حالی است که قیمت این محصول در سال جاری به متری بالغ بر 200 هزار تومان رسید.وی با اشاره به ممنوعیت واردات مواد اولیه تولید مبل، ادامه داد: به بهانه حمایت از تولید داخلی از واردات جلوگیری کردند اما از سوی دیگر از واردات این محصول جلوگیری کردند. دست، انحصار مواد خام. این صنعت به دست عده ای افتاده است که بازار را به هر سمتی که می خواهند هدایت می کنند.

چوبی که برای ساخت مبل استفاده می شود وارداتی است
رئیس اتحادیه نجاران و مبل سازان برداشت چوب از جنگل های ایران را ممنوع اعلام کرد و گفت: چوب برای تولید مبلمان وارداتی است. در حال حاضر قیمت چوب راش وارداتی متری 34 میلیون تومان است. مواد اولیه باید با قیمت مناسب به دست تولیدکنندگان برسد تا مبل را با قیمت مناسب تری تولید کنند. وی گفت: صادرات مبلمان حدود 60 تا 70 میلیون دلار است که پیش بینی می شود به یک میلیارد دلار برسد. مبل ایرانی به کشورهای عراق، پاکستان، گرجستان، ارمنستان، عمان صادر می شود، اما به دلیل افزایش قیمت محصول نهایی، بازار ما در اختیار ترکیه و چین قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید