کاهش سفر ایرانیان به ترکیه پس از زلزله

کاهش سفر ایرانیان به ترکیه پس از زلزله

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: زلزله مناطق توریستی ترکیه را تحت تاثیر قرار نداده و شهروندان ایرانی معمولا به مناطق زلزله زده سفر نمی کنند، بنابراین انتظار نمی رود زلزله های اخیر تاثیر عمده ای در این مناطق داشته باشد. سفر ایرانیان به ترکیه پس از دو هفته گذشته حجم تقاضا در این مسیر کاهش یافته و سفرها به ترکیه کاهش یافته است.

با گذشت حدود دو هفته از زلزله مهیب ترکیه، رئیس سازمان مسافرت هوایی و خدمات گردشگری ایران از کاهش سفر ایرانیان به این کشور خبر داد.

حرمت الله رفیعی گفت: زلزله در مناطق توریستی ترکیه رخ نداده و شهروندان ایرانی معمولا به مناطق زلزله زده سفر نمی کنند، بنابراین انتظار نمی رود زلزله های اخیر تاثیر عمده ای در سفر ایرانیان به ترکیه داشته باشد، اما پس از دو هفته گذشته حجم تقاضا در این مسیر کاهش یافته و سفرها به ترکیه کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش قیمت بلیت پروازهای ترکیه گفت: پس از زلزله مهیب ترکیه، قیمت پروازهای این مسیر نزدیک به یک سوم کاهش یافت که نشان از تقاضای کم سفر ترکیه دارد. تا پیش از این میانگین قیمت بلیت یک طرفه حدود 9 میلیون تومان بود اما اکنون قیمت پروازهای یک طرفه به 2 میلیون تومان رسیده است.

رفیعی در خصوص ادامه این وضعیت با توجه به شرایط بحرانی ترکیه به ویژه در مناطق زلزله زده گفت: ممکن است با گذشت زمان و سرعت بهبودی ترکیه، وضعیت سفر به این مقصد بیشتر شود. برای نوروز عادی است اما فضای جامعه در حال حاضر آرام نیست و شرایط به هیچ وجه قابل پیش بینی و پایدار نیست. بنابراین به شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی توصیه می شود در صورت ارائه خدمات مسافرتی در ایام نوروز تعهداتی را ایجاد کنند به گونه ای که در صورت بروز التهاب دیگری در برابر مردم پاسخگو باشند و هر دو گروه متضرر نشوند. اما باید در نظر داشت که وضعیت ما با ترکیه و برخی کشورهای دیگر یک روال عادی نیست.

حدود دو هفته پیش زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر جنوب شرق ترکیه و بخش هایی از سوریه را لرزاند. این زلزله در این دو کشور جان بیش از 46 هزار نفر را گرفت و بیش از یک میلیون نفر را بی خانمان کرد. علاوه بر این، این بلای طبیعی میلیاردها دلار هزینه اقتصادی برجای گذاشته است. بر اساس گزارش های رسمی، این زمین لرزه مرگبار و مخرب بیش از 6000 پس لرزه داشته است. بامداد سه شنبه دوم مارس زمین لرزه ای به بزرگی 6.3 ریشتر استان هاتای ترکیه را لرزاند. شدت این زمین لرزه در لبنان، سوریه، اردن و فلسطین اشغالی احساس شد.

دیدگاهتان را بنویسید