کاهش فاصله طبقاتی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است.


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805319

سعید سلطانی با بیان اینکه کاهش فاصله طبقاتی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب 43 ساله بود، افزود: 2 سال است که همه دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما در بحبوحه بیماری در کشور. بودا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس سیاسی به تیتریک گفت: عدالت اجتماعی به معنای توزیع عادلانه ثروت و درآمد ملی در میان افراد جامعه است.

سعید سلطانی ادامه داد: برای تعیین میزان کاهش نابرابری در توزیع درآمد و توزیع مناسب ثروت در جامعه از شاخص ضریب جینی استفاده می شود.

وی افزود: این ضریب واحد اندازه گیری است که برای سنجش میزان نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت در یک جامعه آماری استفاده می شود.

او گفت: شانس جینی بین صفر تا یک یا صفر تا صد تعریف می شود. اگر ضریب جینی صفر باشد به این معنی است که درآمد کشور به طور مساوی بین همه افراد جامعه تقسیم می شود و اگر ضریب جینی 100 باشد به این معنی است که درآمد کشور تنها به یک نفر رسیده است و افراد دیگر سهمی از او ندارند. .

سلطانی گفت: بنابراین اگر ضریب جینی کشوری به مرور زمان کاهش یابد، افزایش عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در آن کشور را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ضریب جینی در دهه 1400 در اکثر کشورها افزایش یافت که نشان دهنده افزایش فاصله طبقاتی و فاصله از عدالت اجتماعی بود، اما در جمهوری اسلامی پس از انقلاب توانست ضریب جینی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. “.

این کارشناس کاهش فاصله طبقاتی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب 43 ساله دانست و افزود: 2 سال است که همه دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما در بحبوحه بیماری در کشور دو. یافت می شود.

سلطانی افزود: خوشبختانه با روی کارآمدن دولت انقلابی در دهه فجر امسال رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و در این مدت کوتاه توانسته اعتماد از دست رفته مردم را دوباره به دست آورد. “

وی گفت: نیروهای جهادی بسیان شایستگی های درخشانی دارند و با کمک این نیروها امروز در دورافتاده ترین روستاهای کشور رونق وجود دارد و این صداقت نیت و خدمت را در هیچ کجای فرهنگ نمی توان یافت. “

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز در جامعه ما برکات فراوانی وجود دارد و همه افراد جامعه از حقوق مساوی برخوردارند و این دستاورد بزرگی برای انقلاب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید