کاهش قیمت نفت در دو سال به اوج خود رسید


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819143

قیمت نفت روز جمعه پس از توافق اعضای آژانس بین‌المللی انرژی برای پیوستن به بزرگترین خروج ذخایر استراتژیک نفت از ایالات متحده کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی در دو سال اخیر را رقم زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از اینکه بایدن از خروج نفت از ذخایر اضطراری آمریکا خبر داد، قیمت نفت برنت و نفت آمریکا حدود 13 درصد به صورت هفتگی کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی در دو سال اخیر است.

قیمت نفت خام برنت با 32 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 104.39 دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت با 1 درصد کاهش به 99.27 دلار در هر بشکه رسید.

رئیس جمهور آمریکا از اوایل ماه می از خروج یک میلیون بشکه نفت در روز از ذخایر استراتژیک نفت به مدت شش ماه خبر داده است. آزادسازی 180 میلیون بشکه ذخایر استراتژیک نفت بزرگترین برداشت از ذخایر آمریکاست.

هیدیچیکا کویزومی، مدیر بخش روابط بین‌الملل در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، گفت که کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی در روز جمعه درباره میزان نفت هر کشور از ذخایر اضطراری خود به توافق نرسیده‌اند. جزئیات بیشتر ممکن است هفته آینده اعلام شود.

اوپک پلاس که شامل اوپک و متحدانش مانند روسیه است، علیرغم درخواست‌های مکرر ایالات متحده و آژانس بین‌المللی انرژی برای تولید بیشتر نفت و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، تولید خود را در روز پنجشنبه حدود 432 هزار بشکه در روز افزایش داد.

شرکت های انرژی ایالات متحده هفته گذشته برای دومین هفته متوالی سکوهای نفت و گاز را به سکوهای خود اضافه کردند، اما رشد سکوها کند بوده است زیرا سکوهای حفاری همچنان بر سودآوری سهامداران خود تمرکز می کنند.

به عنوان یک سیگنال منفی برای تقاضای سوخت، شانگهای، مرکز مالی چین، پس از قرنطینه کردن یک شهر 26 میلیون نفری توسط دولت برای سرکوب فوران جدید تاج، بسته شد.

به گزارش رویترز، بانک جی پی مورگان در یادداشتی پیش بینی خود از قیمت نفت را تغییر نداده و بشکه ای 114 دلار برای سه ماهه دوم سال جاری و بشکه ای 101 دلار برای نیمه دوم امسال اعلام کرد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید