کاهش مالکیت دولتی ساختار خصوصی سازی را تقویت می کند

ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796953

کاسم انصاری رنانی گفت: کاهش وظایف دولت و نهادهای حاکمیتی و در مقابل تقویت بخش خصوصی، ساختار خصوصی سازی را در کشور تقویت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاسم انصاری رنانی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: خصوصی سازی و بخش خصوصی بر اساس معنا و مفهوم واقعی آن مبتنی بر رقابت سالم و حمایت سیستماتیک در ابعاد حمایت های حقوقی، مالی و قضایی است که در این صورت بخش خصوصی بر اساس آن است. می تواند در مرحله مسابقه شرکت کند، فعالیت های مدیریتی و توسعه ای خود را دارد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حالی که در ایران از یک سو، دولت ها علاقه مند به گسترش مستمر مالکیت و قدرت خود از نظر تعداد افراد و حوزه هایی هستند که در اختیار دارند، مانند بانک ها و شرکت های دولتی. سایر نهادها مانند ارتش، به دلیل قدرت تملک و قدرت مالی، دائماً در حال گسترش مناطق خود هستند.

انصاری رنانی گفت: در چنین شرایطی، بخش خصوصی عملاً با اختیارات لازم برای رقابت وجود ندارد زیرا قادر به رقابت با نهادهایی که بدهی دولتی ندارند و مالیات نمی پردازند، نیست. “

وی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی، این یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: البته در تحقق این مهم دو مشکل اساسی وجود دارد، نخست سرمایه های انسانی، مالی و اقتصادی که از ایران خارج شده و در سایر کشورها از نظر اقتصادی فعال هستند. کشورها.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مشکل دیگر در دسترس بودن سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در ایران در صورت فراهم شدن شرایط لازم است.

انصاری رنانی افزود: بنابراین تقویت بخش خصوصی منوط به فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران ایرانی برای برخورداری از توان فکری، مالی و اقتصادی و بسترسازی برای فعالیت اقتصادی سرمایه‌گذاران خارجی است، بنابراین باید به دنبال راهی جدید باشیم. و تعریف بخش خصوصی و ایفای نقش.«دولت برای عینیت بخشیدن به این مهم تلاش کند.

وی ادامه داد: لازم است حوزه توان اقتصادی دولت و ارتش کاهش یابد و در ازای حمایت قانونی از فعالان بخش خصوصی، تمایل به سرمایه گذاری توان فکری و مالی برای فعالیت اقتصادی در ایران افزایش یابد. .

علامه طباطبایی، استاد دانشگاه گفت: معتقدم اصلاح ساختار خصوصی سازی کشور منوط به نقش دولت و قوه مقننه در تسهیل و قانون گذاری، رفع محدودیت ها و ایجاد فرصت برای توسعه بخش خصوصی در چارچوب منافع عمومی است. سیستم. “

انصاری رنانی گفت: از سوی دیگر به تناسب این، فعالیت و حضور نظامی و سایر ویژگی ها یعنی. دولت هایی که در بخش خصوصی نقش ایفا می کنند باید بسیار محدود باشند و بنابراین امکان رقابت باید تضمین کننده یک بخش خصوصی فعال باشد.

وی گفت که لغو موسسات دولتی که دارای حاکمیت قانون هستند، مالیات می پردازند و محدودیت مشخصی برای بخش خصوصی ندارند، خصوصی سازی را تقویت می کند و سرعت توسعه را دو برابر می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید