کاهش گاز سوزی مشعل ها تا پایان دولت سیزدهم


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880453

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران از برنامه ریزی برای کاهش شعله ور شدن گازهای ارسالی به فلر تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت نفت، عباس رزمی از برنامه کاهش مشعل گازهای ارسالی به مشعل تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تعداد مشعل های موجود در سطح شرکت ملی نفت ایران از یک هزار و 700 مشعل به 675 دستگاه رسیده است.

وی افزود: هرجا مشعل روشن می شود جشن می گیرند چون به مرحله تولید رسیده اند اما بعد از مدتی باید مشعل را در قسمت کاهش میزان گاز سوزی و انتشار آن کنترل کرد. و همچنین برای انتقال گاز فلر به شبکه.

به گفته مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، با گاز ترش در حوزه دریایی از جمله سواحل عسلویه، خارک، سیری، لوان و مناطق نفتی و انتشار گاز سولفید هیدروژن مواجه هستیم. یک مشکل جدی است با این حال، از نقطه نظر عملیاتی، پس از هر تولید، ناگزیر گاز سوزی در مشعل وجود دارد.

رزمی بیان کرد: این موضوع در سطح صنعت نفت چهار دهه است که دغدغه جلوگیری از این ثروت سوزی بوده اما هدف وزارت نفت پایان دادن به این معضل تا پایان دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید