روشن کردن مشعل گاز در ایستگاه بعدی / دوغاب. چابهار و کنارک تا پایان پاییز


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910900

وعده های دولت سیزدهم یکی پس از دیگری در سیستان و بلوچستان محقق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، بیش از یک سال از سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان می گذرد، سفری که بسیاری از امیدهای مردم سرزمین نخل و خورشید را برآورده کرد، آرزوهایی که بار دیگر به واقعیت تبدیل شد و امید در دل مردم مردمی که سال ها منتظر بودند تا محقق شوند.

مردم شهر هش سالهاست منتظر روشن شدن مشعل امید در شهر خود بودند که گاز به این شهرک برسد اما با قدم های محکم و قاطع مردم این شهر به آرزوی محال مردم این شهر تبدیل شده است. دولت به وعده رئیس جمهور و توسعه همه جانبه عمل کند. شهرستان هش در سیستان و بلوچستان نوید آینده ای روشن و زندگی پر امید و آسایش را برای مردم این منطقه مرزی می دهد.


پس از گذشت سالها، دولت سیزدهم بار دیگر بر عزم خود تاکید کرد و با اجرای پروژه های زیربنایی، توسعه و پیشرفت منطقه را نوید داد و مردم را به آینده و حمایت ویژه دولتمردان امیدوار کرد.


دولت مردمی رئیس جمهور با شعار تحقق امیدهای مردم روی کار آمد و قطعا یکی از وعده های او گازرسانی به شهری در دل کوه های سر به فلک کشیده تفتان بود.


یکی از مصوبات که البته مطالبه مردم تلقی می شد گازرسانی به شهرهای استان از جمله هش بود که با عزم جهاد و حمایت دولت انجام شد.

به همت دولت سیزدهم گازرسانی به 75 هزار نفر از ساکنان شهرستان هش در سیستان و بلوچستان آغاز شد.


گازرسانی به خاش به طول 104 کیلومتر از ایرانشهر به پالیسان با قطر لوله 20 اینچ و از پالیزان به خاش به قطر لوله 16 اینچ و به طول 42 کیلومتر و انتقال گاز خاش به میرجاوه به طول 110 کیلومتر است. و با قطر لوله 10 اینچ.


علاوه بر این، کارخانه سیمان خاش از گاز نیز بهره می برد و از تردد ماهانه بیش از 250 کامیون حامل سوخت مورد نیاز کارخانه جلوگیری می کند و باعث کاهش تردد می شود.


از برافروختن مشعل امید این بار در هش تا بسیج کل کشور برای گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان.


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام ظرفیت های گازی کشور در این منطقه بسیج شده است تا شهرستان های این استان به سرعت از این نعمت الهی بهره مند شوند.


حسین مدرس حبانی بیان کرد: هر کار بزرگی که انجام می شود رگه هایی از جهاد نصر را در خود دارد که نشان می دهد رزمندگان دفاع مقدس همچنان پای کار هستند.


وی افزود: حضور پیمانکاران توانمند نویدبخش کاهش عمر پروژه ها در استان است.


استاندار با تاکید بر اینکه اقدام و همکاری به موقع مردم در سرعت اجرای پروژه ها تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری مردم این استان بی نظیر است و مردم این منطقه حتی زمین خود را می دهند، بنابراین پروژه قابل تحقق است.



شهرهای چابهار و کنارک تا پایان پاییز از نعمت گاز بهره مند می شوند


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در سفر اخیر خود به سیستان و بلوچستان گفت: اولویت ما در ارائه خدمات، جبران عقب ماندگی ها به ویژه در حوزه گازرسانی و تحقق این مهم با استفاده از استان های خاص است. . چابهار و شهرستان های کنارک تا پایان پاییز از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.


مجید چقانی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با وجود تلاش های فراوان هنوز برخی مناطق از خدمات شرکت گاز بهره مند نشده اند که استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخشی از استان کرمان از جمله آنهاست.


وی گفت: من به عنوان یک مقام مسئول در حوزه انرژی از مردم عذرخواهی می کنم که تاخیری در این حوزه ایجاد شد و مردم از خدمات گازرسانی بهره مند نشدند.


معاون وزیر نفت افزود: در پی تاکید رئیس جمهور، مدیران در یک سال گذشته با روحیه جهادی و انقلابی ثابت کردند که می خواهند با تلاش شبانه روزی عقب ماندگی ها را جبران کنند.


وی ادامه داد: در زمینه گازرسانی برای این کشور با استفاده از استان های خاص برای همکاری در امر گازرسانی، قول می دهیم تا یکی دو سال آینده بتوانیم بیشتر استان را گازرسانی کنیم.


چقانی اضافه کرد: برای تحقق این امر استان های خراسان رضوی و جنوبی مسئولیت شهرهای جنوبی و استان فارس مسئولیت پروژه گازرسانی شهر هش را بر عهده دارند و مسئولیت شهرستان های شرقی از جمله سراوان بر عهده این شهرستان است. استان یزد و استان گیلان برای گازرسانی در منطقه سیستان.


وی ادامه داد: اگر احساس شود ظرفیت حضور سایر استان ها در بحث گازرسانی وجود دارد، از استان های دیگر به عنوان استان تعیین شده کمک می گیریم تا پروژه های گازرسانی هرچه سریعتر پیش برود.


مدیرعامل شرکت گاز ایران بیان کرد: خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار تا پایان پاییز به بهره برداری می رسد و شهرهای چابهار و کنارک از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.


وی گفت: همه اقدامات را انجام خواهیم داد تا مردم شهرستان سراوان و شهرستان های اطراف هر چه سریعتر از نعمت گاز بهره مند شوند و این وظیفه ماست.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید