کاهش 50 درصدی بارش ها در خراسان شمالی در هفت ماهه امسال/ بهبود شرایط در زمستان

ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783891

مجید بیجندی گفت: میزان بارندگی در استان خراسان شمالی در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49.4 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید بیجندی مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در خصوص پیش بینی بارش های پاییزی در استان، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، بارش ها در خراسان شمالی تا پایان آذرماه نرمال تا کمتر از نرمال و نرمال تا بیشتر است. نسبت به حالت عادی

وی ادامه داد: بارندگی ها نسبت به هفت ماهه امسال با مدت مشابه سال گذشته 49.4 درصد کاهش داشته است.

بیجندی افزود: این در حالی است که در مهر ماه 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.8 درصد افزایش بارندگی داشته است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هرچند بارندگی پاییز کمتر از میانگین بلندمدت است، افزود: در صورت عدم تغییر الگوی پیش‌بینی، شرایط زمستانی بهتر و بارندگی‌ها در محدوده نرمال خواهد بود.

بیجندی یادآور شد: همچنین در فصل پاییز از نظر دمای هوای هفته آخر آبان ماه خنک، آذرماه نسبتا گرمتر از نرمال و دو ماه اول زمستان نسبتا سردتر از نرمال است.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا مهر ماه سال 1400 در بین مراکز شهرستان راز با 125 میلی متر بیشترین و جاجرم با 36.3 میلی متر کمترین بارندگی را داشته اند، گفت: این در حالی است که از ابتدای سال برداشت فاروگ. با 14.1 میلی متر بیشترین و گرمه با 1.3 میلی متر کمترین بارندگی را داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید