کاهش 6 درصدی هدر رفت آب در منطقه دهاقان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خبرداد؛

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از کاهش 6 درصدی هدر رفت آب در شهرها و روستاهای منطقه دهاقان خبرداد و اعلام کرد هم اکنون هدر رفت در این منطقه به کمتر از 21 درصد رسیده است.


به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،حسین اکبریان گفت: در یک سال گذشته هدر رفت آب در شهرها و روستاهای منطقه دهاقان حدود 27 درصد بوده است و حتی در روستای علی آباد گچی هدر رفت آب به 50 درصد نیز می رسید که هم اکنون این رقم بیش از 50 درصد کمتر شده است.

وی به برخی از اقدامات در راستای کاهش هدر رفت آب در منطقه دهاقان پرداخت و اظهار داشت: در یک سال گذشته بیش از 15 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب درمنطقه دهاقان در دستور کار قرار گرفت همچنین زمینه های تعویض 300 فقره کنتور خراب فراهم شده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به تامین پایدار آب شرب 35 هزار نفر درفصل تابستان در منطقه دهاقان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آب شرب 2 شهر و 13 روستای منطقه دهاقان در فصل تابستان به صورت پایدار تامین شد و مردم این منطقه باید با مصرف بهینه، زمینه دسترسی پایدار به آب شرب را همچنان فراهم نمایند این درحالیست که هم اکنون مصرف سرانه آب شرب در این منطقه حدود 160 لیتر در شبانه روز است.

اکبریان به آبرسانی به روستای قمیشلو اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه آبرسانی به روستاهای قمیشلو در 2 فاز طراحی شده و برای آبرسانی به این روستا باید 18 کیلومتر خط انتقال اجرا و4 باب ایستگاه پمپاژ احداث شود که تاکنون 8 کیلومتر آن با مشارکت دهیاری اجرایی شده و در صورت تامین اعتبار، اجرای مابقی پروژه نیز در دستور کار قرار می گیرد و 1400 نفر ساکنان این روستا از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.






آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید