هدر رفت ابرچالش در گیلان/ لزوم حذف بانیان شرایط کنونی و زمینه سازی برای نخبگان خادم در حوزه های حاکمیتی

زمان: 07:47 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803125

بررسی مهم‌ترین درخواست‌های گیلانی از رئیس‌جمهور؛

سفر آیت الله رئیسی به گیلان در سال گذشته به عنوان رئیس قوه قضائیه، تحولات خوبی را در پی داشته است، از جمله مدیریت واحدهای تولیدی و کارخانه هایی که سال ها به دلیل خیانت ها و جابه جایی ها به افراد نالایق تعطیل شده اند و نتیجه بیکاری و فقر فعلی گیلان است. سال‌ها دیدگاه سیاسی و کشمکش‌های جناحی از سوی کسانی که به جای احراز صلاحیت‌ها در کمپین انتصابات نقش داشتند، اما این بار مردم و نخبگان و حامیان گیلان از رئیس جمهور سیزدهم انتظار دارند نگاه دقیق‌تری به روند انتصابات داشته باشند. استان این رویه را مختل کند و نخبگانی را که مدت هاست به دلیل عدم ورود به بازی های سیاسی از خدمت به مردم محروم شده اند، قادر سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس بیانیه 8 دی، آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به زودی برای ادامه سفرهای استانی خود به گیلان سفر می کند تا از نزدیک مشکلات و چالش های استان گیلان را بررسی کند و بر روند تحقق وعده های انتخاباتی خود نظارت کند.

وضعیت زباله در گیلان یک معضل قدیمی و به گفته استاندار یک چالش بزرگ است

سال هاست که مشکلات و ریشه های اصلی استان سرسبز اما محروم گیلان در تریبون های مختلف بیان می شود و تقریبا هیچ چیز بر کسی پوشیده نیست. به عنوان مثال، کمتر کسی نداند که وضعیت پسماند در استان ما یک معضل قدیمی است و به گفته استاندار گیلان چالش بزرگی است و کارمندان مدت هاست قول داده اند و عملاً هیچ پیشرفت و تغییری وجود ندارد. در موقعیت او

با توجه به اینکه زباله های گیلان خطرات زیست محیطی و انسانی را متوجه ساکنان استان می کند، دستور رئیس جمهور برای ساماندهی فوری آن یک ضرورت مسلم است و مردم و نخبگان برای پایان دادن به این رنج بیست ساله انتظار ویژه ای از هیئت دولت دارند.

استان گیلان دارای 33 شهر و ناحیه صنعتی و حدود 2500 واحد صنعتی و تولیدی و هزاران واحد تولیدی است، اما به دلیل سیاست‌های غلط در این سال‌ها، استانی صنعتی به حساب نمی‌آید و از مزیت‌های ملی یک استان صنعتی محروم است. حدود 85 هزار نفر به طور مستقیم در بخش صنعتی این استان فعال هستند و این ظرفیت بزرگی برای رفع بیکاری و افزایش تولید در استان است.

نوسانات قیمت مواد اولیه صنعتی مشکل اصلی فعالان این عرصه است و صنعتگران گیلانی از رئیس جمهور انتظار ساماندهی و تثبیت این بخش را دارند.

بسیاری از مشکلات گیلان به سوء مدیریت برمی گردد

البته شایان ذکر است که ساماندهی هر بخش منوط به بررسی ریشه های مشکلات است. بسیاری از مشکلات گیلان به سوء مدیریت برمی گردد.

استاندار گیلان در جلسه آذرماه امسال شورای معدن استان با انتقاد از عملکرد گیلان صمت، گفت: گزارش ها حاکی از آن است که گیلان معدن قابل توجه و فعالی ندارد و باید طرح های عمرانی مرتبط با آن با جدیت بیشتری پیگیری شود.

همه مردم گیلان را به کشاورزی می شناسند و آن را قطب کشاورزی کشور می نامند، اما مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد که باعث شده کشاورزی برای مردم سود چندانی نداشته باشد و تعداد علاقه مندان به این کار عشایری در گیلان زیاد باشد. در حال کاهش است. گیلان 30 درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، اما امروز برنج‌سازان گیلانی با مشکلاتی چون کم‌آبی و خشکسالی، عدم تعیین نرخ خرید تضمینی برنج و واردات بی‌رویه برنج در زمان نامناسب مواجه هستند و کشاورزان عمده زیان مالی را به دنبال دارند. هیئتی که این مسائل را از نزدیک بررسی کنند.

a5e8a015 cafa 4f11 b6bb 7faa9a9e873d خبر خاکستری

تغییر رویکردها مستلزم تغییر رهبران و مدیرانی است که سال هاست بی اثر بوده اند و شرایط کنونی استان گواه آن است و نیازمند افراد فعال تری هستند که نگاه جهادی به کار و خدمت داشته باشند تا بر سر کار بیایند و توانایی های مغفول مانده را احیا کنند. برخی از انتصابات اخیر گیلان مورد انتقاد بسیاری از فعالان قرار گرفته و بسیاری از چهره ها از بازداشت مدیرانی که عملکرد و تفکرشان با سیاست های دولت سیزدهم همخوانی ندارد گلایه کرده اند.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان چندی پیش سخنان رئیس جمهور مبنی بر عدم استخدام بانیان شرایط فعلی را یادآور شد و گفت: کشور مشکلات اقتصادی زیادی دارد که پشتوانه حاکمیت جهادی و استفاده از جوانان و انقلابی ها است. صلح حذف خواهد شد

وی افزود: برای پیشرفت گیلان و جبران عقب ماندگی های فراوان استان نیازمند نیروهای انقلابی با روحیه جهادی هستیم که در عرصه های حکومت داری حضور داشته باشند و برای رفع مشکلات و عقب ماندگی ها تلاش شبانه روزی داشته باشند. استان “

از بنیانگذاران وضعیت موجود نباید استفاده کرد

سردار عبداله پور افزود: همانطور که آقای رئیسی در سفر اخیر خود به لرستان اشاره کردند که نباید از بانیان شرایط فعلی استفاده کرد، انتظار ما و همه نیروهای انقلابی استان این است که این راهبرد در گیلان و همچنین بانیان اجرا شود. از وضعیت موجود در پست ها «و از پست های مهم و حساس استفاده نکنید.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دولت جدید امید به حل مشکلات را در دل مردم زنده کرده است، گفت: مراقب باشید با انتصابات خاص و بعضاً نامناسب مردم را ناامید نکنید.

به مرور زمان گیلان را به رئیس جمهور نشان دهید

سرسبزی و موقعیت خاص جغرافیایی استان گیلان و حضور خیل عظیم مسافران در روزهای مختلف سال در این منطقه خوش آب و هوا، چشم مسئولان کشوری را از واقعیت کنونی استان منحرف کرد. نمایندگان مجلس باید گیلان را آنگونه که الان هستند به رئیس جمهور و وزرا نشان دهند نه بر اساس تصاویر اغراق آمیز و اغراق آمیز.

بیکاری و فقر گیلان را تحت الشعاع خود قرار داده است و اکثر مردم روستا با وجود مواهب طبیعی و توانایی های خدادادی فراوان از زندگی عادی محروم هستند و این وضعیت نتیجه دیدگاه های سیاسی و مبارزات جناحی انتصاب کنندگان است. فعالان انتظار مردم، نخبگان و حامیان گیلانی از رئیس جمهور این است که نگاه دقیق تری به روند انتصابات استانی داشته باشد تا این روند در سال های اخیر مختل شده و نخبگانی که سال ها به دلیل وارد نشدن به بازی های سیاسی از خدمت به مردم کنار گذاشته شده اند. فرصت داده شده منتشر شدند.

41b54cb1 7226 4090 8806 5437c8887802 خبر خاکستری

سفر آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه به گیلان اتفاقات خوبی را در پی داشته است، از جمله مدیریت واحدهای تولیدی و کارخانه هایی که سال هاست به دلیل خیانت ها و جابه جایی به افراد نالایق تعطیل شده اند. انتصاب کارخانه برق، پوشش و ابریشم رشت سه دستاورد مهم سفر آیت الله رئیسی به گیلان است و امیدواریم سفر آینده ایشان به استان منشأ تحولات اساسی و مثبت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید