فرسودگی شبکه های آبرسانی شهر تفت باعث هدر رفت آب می شود


ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 91/03/28
کد خبر: 1876843

میرمحمدی گفت: شبکه های آب در مناطق شهری و روستایی تفت قدیمی و فرسوده است و این مشکل هدر رفت آب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ محمدمهدی حلیشه زاده مدیر آبفای شهرستان تفت در خصوص نشست نمایندگان تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات آب این شهرستان گفت: شورای اسلامی شهر تفت در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات آب در این شهرستان اقدام کرد. فرماندار، رئیس آبفا و جمعی از مسئولان شهرستان گفتند بیش از دو و نیم برابر جمعیت در این شهرستان زندگی می‌کنند.

وی گفت: در این جلسه که در دفتر نماینده مجلس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وضعیت تامین، توزیع و چالش های مدیریت آب در شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میرمحمدی همچنین به قدمت شبکه در برخی مناطق شهری و روستایی، جمعیت شناور و بهره بردار زیاد و کمبود آب اشاره کرد و خواستار برنامه ریزی و اصلاح در روند مدیریت تامین و توزیع آب شرب و فاضلاب شد.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: با وجود اینکه جمعیت ثابت تفت 50 هزار نفر است، این منطقه به طور میانگین به 125 هزار نفر خدمات ارائه می دهد.

وی گفت: این جمعیت 125 هزار نفری شامل افرادی است که در تفت زندگی می کنند و جدا از افرادی است که مناطق ییلاقی این شهرستان را برای تفریح ​​انتخاب می کنند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: شبکه های آبرسانی در مناطق شهری و روستایی تفت قدیمی، فرسوده و فرسوده است، بنابراین آب در حال هدر رفتن است و لازم است مسئولان در این زمینه تدابیر مناسبی بیندیشند.

لازم به ذکر است پیش از این مسئولان آب منطقه ای استان یزد از نیاز بیش از 300 روستای شهرستان تفت به آب مایع خبر داده بودند. این در حالی است که روستاهای شهرستان تفت به ویژه در فصل تابستان هر ساله با تعداد زیادی گردشگر و مسافر در ارتباط هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید