کتاب؛ بهترین هدیه برای رشد فکری انسان / قلم در دست برای تبیین سبک ریتم اسلامی

ساعت: 09:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1784972

کلامی با بیان اینکه نویسندگان مشعل داران سبک زندگی در جامعه هستند، گفت: نویسنده باید سبک زندگی اسلامی را با قلم خوب تبیین کند و جامعه را به ثروت لازم برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کلامی نویسنده سمنانی در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره وضعیت سرانه مطالعه گفت: متاسفانه وضعیت سرانه مطالعه در ایران مطلوب نیست و در حال حاضر وضعیت بحرانی در کشور داریم.

کلامی سرعت مطالعه خود را نویسنده خوبی نمی داند و می گوید: با توجه به اینکه نوشتن مستلزم مطالعه زیاد است، ناخودآگاه در زمینه های مختلف مطالعه خواهم کرد تا بتوانم خود را برای نوشتن آماده کنم، بنابراین در ماه چهار کتاب دارم. مطالعه.

نویسنده سمنانی با بیان اینکه مطالعه در خانواده ها بسیار کم است، تصریح کرد: همسرم به دلیل نگهداری از فرزندانش وقت درس خواندن ندارد اما همیشه فرزندم را تشویق می کنم که کتاب بخواند و اگر می خواهم برایش سوغاتی یا هدیه بخرم. من برایش کتاب می خرم چون کتاب بهترین هدیه برای رشد فکری انسان است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه مستلزم فضایی برای کتاب است، گفت: بسیاری از مردم در آپارتمان زندگی می کنند و کسانی که زیاد مطالعه می کنند به دلیل موقعیت مکانی نمی توانند کتاب نگهداری کنند و این موضوع برای بسیاری دغدغه اصلی است. این موضوع مربوط به مردم است.

کلامی با بیان اینکه نویسندگان مشعل داران سبک زندگی جامعه هستند، گفت: نویسنده باید سبک زندگی اسلامی را با قلم خوب تبیین کند و جامعه را به ثروت لازم برساند.

این نویسنده سمنانی درباره وضعیت سخت مالی نویسندگان در کشور گفت: نویسنده اگر شغلی جز نویسندگی نداشته باشد کاری از دستش بر نمی آید و یکی از مشکلات اصلی نویسندگان مشکلات اقتصادی جامعه است و زمانی که ذهن نویسنده درگیر باشد. در مسائل مالی نمی تواند درست بنویسد. هیچ آرامشی برای نوشتن وجود نخواهد داشت که این امر بر نوشته های او نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وی مشکلات بد اقتصادی را متوجه جوانان فراری از نویسندگی دانست و خاطرنشان کرد: وقتی دانشجویان جوان و علاقمندان به نویسندگی شرایط را می بینند و مطالعه می کنند به دلیل هزینه های بالای چاپ کتاب و حمایت از نوشتن فاصله می گیرند. اگر نکنند، نخواهند کرد. جوانان را به این سمت برسانند.

کلامی با بیان اینکه تنها کسانی که در این راه به من صمیمانه بودند، خانواده شهدا بودند، تصریح کرد: متأسفانه نویسندگان اصلاً از دستگاه هایی که مسئولیت حمایت از تالیف و چاپ کتاب را بر عهده دارند، دل خوشی ندارند. ادارات باید از این اقدامات حمایت کنند اما متاسفانه هیچ حمایتی صورت نمی گیرد و همیشه برای چاپ کتاب با مشکلات اقتصادی مواجه خواهیم بود.

نویسنده سمنانی با اشاره به اینکه دستگاهی که فلسفه آن حمایت از نویسندگانی است که در حوزه شهدا فعالیت می کنند به درستی کار نمی کند، تصریح کرد: دستگاه هایی هستند که وظیفه آنها در ارتباط با امور فرهنگی و ایثارگران است، اما متأسفانه نویسندگانی که خاطره ها هستند. از شهدا و دفاع مقدس حمایت نمی شود و این مشکل بزرگ جامعه امروزی است.

وی با اشاره به چاپ شش کتاب تا کنون گفت: 3 عنوان از کتاب های منتشر شده ام از خاطرات شهدای سورگ است و چهارمین کتابی که نوشتم کتابی درباره زندگی نامه شهید کاظم آملو به نام ربع رویا بود. که در تهران منتشر شد و نقدهای زیادی را به همراه داشت. یک کتاب خوب هم بود که به چاپ چهارم رسید و دو کتاب دیگرم یکی خاطرات شفاهی آقای متی و دیگری کتابی به نام حمزه که زندگی نامه شهید محمد حسین حمزه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید