کتاب «ایام الرسول» در قزوین عرضه شد

مرتضی سرهنگی پژوهشگر ادبیات پایداری در این مراسم اظهار داشت: همه جنگ ها از روزی شروع می شوند و در روزی به پایان می رسند، اما محدوده مطالعاتی آنها قرن هاست.

و افزود: کتاب ها به ما کمک می کنند تا دنیای جنگ را بشناسیم، زیرا اگر چیزی نوشته نشود و داستانی ساخته نشود، گویی وجود نداشته است.

سرهنگی با تاکید بر لزوم نوشتن درباره مقاومت و پایداری تصریح کرد: بوسنیایی ها بعد از جنگ کتاب نوشتند و به زندان رفتند، البته اگر کتابی درباره آن دوران می نوشتند در دادگاه لاهه جریمه می شدند.

وی ادامه داد: سربازان جنگ پیر می شوند اما ادبیات جنگ را جوان نگه می دارد، سربازی که خاطراتش را می نویسد برای همیشه می ماند.

این پژوهشگر ادبیات مقاومت و تاب آوری خاطرنشان کرد: خانم زهرا حسینی از 17 سالگی کتاب «آری» را به رشته تحریر درآورده و امروز با اینکه بیش از 50 سال سن دارد، برای همیشه یک جوان 17 ساله باقی خواهد ماند. .

سرهنگی با بیان اینکه ادبیات جنگ بی حد و حصر و انسانی است گفت: این ادبیات اگرچه جز جنگ همدمی ندارد اما امید هم دارد، این ادبیات نشان می دهد که چگونه می توان کشور و فرهنگ مقاومت را حفظ کرد.

ادبیات رویدادهای نظامی را تداوم می بخشد

وی با اشاره به خاطره ای از سرلشکر شهید لشگری، خلبان قزوینی و سیدالاسرا خاطرنشان کرد: شهید خلبان لشگری سرافرازی که 18 سال از عمر خود را در اسارت رژیم بعث عراق گذرانده بود به یاد من گفت که در ابتدای اسارت یکی از مقامات عراقی. ابوفرج به او گفت که صدام گفته بود اگر یک دقیقه در تلویزیون عراق ظاهر شوی و بگوییم ایران جنگ را شروع کرده و متجاوز است، نه تنها آزادت می‌کنم، بلکه هر کجا که بخواهی می‌فرستم.

سرهنگی در ادامه گفت: شهید لشگری به ابوفرج گفت: اگر خلبان عراقی چنین حرکتی کند به او چه می گویی؟

این پژوهشگر ادبیات پایدار ادامه داد: شهید لشگری می گوید چگونه توقع دارید به کشورم خیانت کنم، یک دقیقه هم قبول نکرد و 18 سال در سخت ترین شرایط اسارت بود.

سرهنگی بالاخره گفت: کتاب «ایام الرسول» می تواند سرآغاز کار بهتری در حوزه حراست باشد.

در این مراسم مهدی دادمان رئیس حوزه هنری گفت: داستان کتاب «روزهای پیام در باری» را چند ماه پیش شنیدم و احساس کردم این کتاب ظاهر جدیدی دارد و می تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد. یک مخاطب

وی افزود: کتاب علاوه بر موضوع جذاب راوی و زاویه جدید و تازه این کتاب، نوشته نویسنده ای است که از قلعه پایداری قزوین حمایت کرده و این جبهه را توسعه داده است.

هر روز که یادگاری از جنگ گم می شود، فرصت حماسه گفتن را از ما می گیرد

دادمان با اشاره به اینکه این اثر در ادبیات پایدار کتاب درجه یک و پاکی است، خاطرنشان کرد: در حوزه حراست کارهای زیادی انجام شده است، اما هنوز جای کار زیاد است و هنوز جای زیادی باقی مانده است، زمان. علیه ماست و هر روز فرصتی است برای قصه گفتن ما چیزهای بزرگ را از دست می دهیم.

رئیس حوزه هنری کشور به تسریع در تولید و نگارش ادبیات مقاومت و آثار ارزشمند اشاره و تصریح کرد: هر روز یادگاری از جنگ و رزمنده ای را از دست می دهیم، فرصت حماسه گویی از ما گرفته می شود. پس باید پر توان باشیم و این وظایف گرانبها را با تدبیر و متانت انجام دهیم و به وظیفه خود در این قلعه عمل کنیم.

در بخشی از این مراسم هنرمندان قزوینی با اجرای بخشی از داستان کتاب ایام رسولان با عنوان «پیک مبارک» دو قطعه موسیقی را برای مهمانان اجرا کردند که با تشویق حاضران همراه شد.

در پایان این مراسم کتاب «روزهای پیام» با حضور مسئولان و هنرمندان کشوری و منطقه ای اهدا شد.

کتاب «ایام رسول» روایتی است از زندگی غلامحسن حدادزادگان، پیام آور و راننده پیکر شهدا که در دوران جنگ کارمند بنیاد شهید بوده و از شهادت تعدادی از شهدای قزوینی به خانواده ها خبر داده است. .

این کتاب توسط روح الله شریفی در 4 فصل ماشین، داماد، در برابر امواج، ایام رسولان و شهر باران نوشته شده و توسط انتشارات سوره مهر مرتبط با حوزه هنری منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید