کتاب غذای روح انسان و ماندگارترین محیطی است که هرگز کهنه نمی شود

ساعت: 19:10
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785850

در این مراسم از فعالان کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

مهدیان پور رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی هفته کتاب و کتابخوانی را تولدی دوباره برای بهترین و تاثیرگذارترین رسانه دانست و افزود: کتاب ماندگارترین رسانه ای است که هیچ گاه کهنه نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; اکرمی معاون استاندار کردستان مرکزی امشب در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی با اشاره به تقارن هفته کتاب با هفته بسیج گفت: متاسفانه وضعیت کنونی کتابخوانی در کشور ما خوب نیست و چه بهتر. نهادی غیر از بسیج مانند سایر حوزه ها با ورود به این حوزه به دستگاه های مسئول کمک می کند تا حرکتی برای کتابخوانی در جامعه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه معجزه پیامبر اسلام یک کتاب است، افزود: قرآن تنها معجزه ای است که در قالب کتاب است و این نشان دهنده اهمیت جایگاه کتاب در دین مبین اسلام است. “

اکرمی گفت: همه مسئول هستند و دلشان می سوزد که کتاب بخوانند تا برای بهبود وضعیت خود تلاش کنند. پژوهشگران حوزه کتاب علت عدم استقبال از کتاب را بررسی کرده و راهکاری برای افزایش مطالعه ارائه دهند. نبود کتابخانه باعث شد کتاب نخوانی؟ یا گرانی یا عدم احساس نیاز به کتاب؟

معاون استاندار مرکزی گفت: اگر کتاب نبود به مرور زمان روح انسان خشک می شد و می مرد. بنابراین باید برای تغذیه روح انسان برنامه ریزی کرد. امیدواریم روزی برسد که ایرانیان کتاب خواندن را جزئی از زندگی خود بدانند.

کتاب ها بادوام ترین محیطی هستند که هرگز قدیمی نمی شوند

مهدیان پور رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی هفته کتاب و کتابخوانی را تولدی دوباره برای بهترین و تاثیرگذارترین رسانه دانست و افزود: کتاب ماندگارترین رسانه ای است که هیچ گاه کهنه نمی شود.

وی افزود: آنچه باعث افتخار فعالان حوزه کتاب است، اقدامات و اقداماتی است که در حوزه ترویج کتاب انجام می شود. کتاب یکی از مولفه های تمدن ایرانی در گذشته بوده و خواهد بود.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد: اینکه کتابخانه ای بیشترین امانت کتاب را دارد، آن را کتابخانه ای پویا نمی کند و کتابخانه ای که در همه ابعاد جامعه برای مخاطبان خود برنامه داشته باشد، پویا معرفی می شود. کتابخانه

در پایان این مراسم از چهره های کتاب و کتابخوانی و کتابداران ارشد تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید