کدام مربی عاقلی قول قهرمانی را می دهد که ساپینتو داد؟

کدام مربی عاقلی قول قهرمانی را می دهد که ساپینتو داد؟

حسن روشن بازیکن سابق استقلال که سابقه حضور در جام جهانی را نیز دارد در گفت و گو با خبرورزشی ضمن ابراز تعجب از انتخاب ریکارد ساپینتو، اظهاراتی درباره قول های این مربی به هواداران استقلال بیان کرد.

نظرت در مورد انتخاب سرمربی پرتغالی استقلال چیست؟

فقط این آقا دوای درد استقلالی ها بود که در زمین لبخند می زد، کارهای عجیب و غریب می کرد و رفتارهایی داشت که به جای بازیکنان داخل زمین، هواداران استقلال را سرگرم می کرد.

به نظر شما این انتخاب درست نیست؟

اول باید دید این آقا را چه کسانی برای استقلال بردند! باید ببینیم این مرد چگونه به باشگاه معرفی شده است. باشگاهی که کمیته فنی ندارد بر چه اساسی و با چه کسانی برای انتخاب این مربی رفته است؟ او را به طور کامل نمی شناسم اما داستان های مربوط به او و فیلم ها و عکس هایی که می بینم نشان می دهد که او مربی متعادلی نیست. این یکی از مربیانی است که فقط در بین پرتغالی ها پیدا می شود.

تو چی میگفتی

او را به خاطر بسپار! مربی سابق تراکتورسازی یا کارلوس کی روش را فراموش نکرده ایم. رفتارهای عجیب تنها ویژگی مربیان پرتغالی است. امیدوارم این مربی برای استقلال زیاد مشکل ساز نشود.

نظرت در مورد وعده چهار قهرمانی طرفدار استقلال چیست؟

کسانی که قول قهرمانی می دهند نمی توانند آن را حفظ کنند. این بنده خدا وقتی به هواداران استقلال قول چهار قهرمانی داد چه فکری کرد؟ خدا می داند چه فکری کرد و آمد و این حرف ها را به هواداران استقلال زد! مردی که هنوز نیامده و تیم را ندیده و ندانسته بر چه اساسی قول چهار قهرمانی می دهد؟ این جملات شاید برای نوجوانان 14 و 15 ساله جالب باشد، اما برای پیشکسوتی که در این باشگاه استخوان شکسته است، چیزی جز سخنان نسنجیده نیست. متأسفانه حتی اگر صحبت کنیم، منصرف می شویم.

تصویر مورد نظر حسن روشن که در آن ریکاردو ساپینتو پشت افراد داخل عکس پنهان شده است
چرا راحت حرف نمیزنی؟

من از کسی تعریف نمی کنم و راحت حرف می زنم. عکسی از جلسه معارفه سرمربی جدید استقلال دیدم که در این عکس تنها فردی که مشخص نبود خود سرمربی بود! جمعیت دور میز جمع شدند تا عکس یادگاری بگیرند. اصلا معلوم نبود این بنده خدا کجاست. تا به حال چنین عکسی را ندیده بودیم که در مراسم افتتاحیه به عنوان عکس یادگاری از سه تیم فوتبال پشت سر مربی تازه وارد گرفته شود. شاید کسانی که این مربی را به جای او انتخاب کردند این تصور را داشته باشند که تیم استقلال را به چنین مربی ای سپردند. کسی که رفتارش در زمین اصلا شبیه مربیان فوتبال نیست. نتایج سال های آخر او را هم می بینیم.

فکر می کنید چرا چنین قولی به هواداران استقلال داده است؟

بهتر است این را از خود بپرسید، اما کسی که حرفه ای است هرگز به این شکل قول قهرمانی نمی دهد. البته اصلا براش مهم نیست فحش میده یا نه. چون بالاخره سوار هواپیما می شود و به کشورش برمی گردد اما اگر اینجا مربی ایرانی بود قطعا شرایط برایش فرق می کرد. خارجی ها می آیند و برای گرفتن پول قرارداد می بندند و در نهایت می گویند ما حرفه ای هستیم و حرفه ای کار می کنیم و حرفه ای به ما حقوق می دهند. هنوز نمی توانم هضم کنم که چطور جرات کرد چنین قولی به هواداران استقلال داد! وعده چهار قهرمانی متوالی هواداران استقلال کار عاقلانه ای نیست. به نظر می رسد استقلال مربی نیاورد بلکه یک شومن سر مردم را گرم کند.

آینده استقلال را چطور می بینید؟

من اصلا نمیبینمش! با این مربی اصلا نمی توان به آینده استقلال امیدوار بود. البته آرزوی ما این است که استقلال همیشه در اوج باشد اما هر چیزی اصولی دارد.

چیز خاصی مونده؟

باید بنشینیم و ببینیم چه کسانی را می خواهند کنار این مربی بگذارند تا به او کمک کنند. خیلی مهم است که حداقل یک اتفاق خوب در این زمینه بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید