کردستان در ارائه خدمات به زائران اربعین برند شد/ تردد بیش از 52 هزار زائر اربعین از مرز باشماق


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914756

رمضانی با اشاره به تردد 52 هزار و 220 زائر اربعین حسینی از مرز باشماق – مریوان گفت: کردستان با وجود اولین تجربه اعزام زائران به یک برند در ارائه خدمات به زائران اربعین تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، مهدی رمضانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دستگاه های فعال در پذیرش و اعزام زائران اربعین حسینی که در تالار پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، گفت: کردستان جزو استان های هدف اعزام است. حجاج امسال با تصمیم شورای دولت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: مرز باشماق یک مرز ترانزیتی است و برنامه ریزی برای خروج بیش از 20 هزار زائر از این مرز با توجه به اینکه زیرساخت های لازم در این مورد مهیا نبود کار بزرگی بود.

وی گفت: 52 هزار و 220 زائر اربعین حسینی از مرز باشماق عبور کردند و مزیت مهم این کار ارائه بهترین خدمات به زائران با حفظ تجارت مبادله کالا بود.

رمضانی با بیان اینکه اربعین امسال و ارائه خدمات مطلوب به زائران امتیاز بسیار خوبی را برای استان به ثبت رساند، اظهار داشت: این افتخار برای استان کردستان حاصل تلاش و همکاری و هماهنگی جدی نهادها است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: برخی سازمان های مرتبط و غیر مرتبط اقدامات ارزنده و ویژه ای داشته اند که واقعا جای تقدیر دارد.

وی برخورد و مهمان نوازی مردم مریوان را ستودنی خواند و گفت: از علمای اهل سنت برای استقبال از زائران و همچنین سایر امتیازات ویزا قدردانی می کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان افزود: 49 موکب در استان تدارک دیده شد که 18 موکب در مریوان مستقر بودند و بهترین خدمات را داشتند.

وی از فعال شدن 20 مکان برای اسکان زائران اربعین حسینی استقبال کرد و افزود: اگر کمک های سپاه نبود این عملکرد بسیار موفق در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی محقق نمی شد.

وی تصریح کرد: در مراسم و برنامه های استقبال و اعزام زائران از اربعین حسینی تنها یک حادثه داشتیم که با کمترین خسارت همراه بود.

رمضانی افزود: در حوزه فعالیت های فرهنگی خدمات و فعالیت های خوبی انجام شده و شاهد رضایت زائران در حد قابل قبولی بوده ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان تحلیل نقاط ضعف و قوت در پذیرش زائران اربعین را ضروری خواند و گفت: باید با برنامه ریزی درست و مناسب نقاط ضعف را اصلاح و در تقویت نقاط قوت تلاش کنیم.

وی افزود: در آن سوی مرز با همکاری بسیار خوب و همچنین با حمایت کزنزنی خدمات خوبی به زائران ارائه شد.

رمضانی تلاش های شهرداری های استان را در این زمینه قابل توجه دانست و گفت: در سال آینده باید با برنامه ریزی دقیق تری مشارکت مردمی در موکب و حتی اسکان زائران داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید