کرملین اتهامات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را رد کرده است

ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783688

سخنگوی کرملین اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه روسیه می تواند به اوکراین حمله کند را رد کرد و گفت که ناتو به مرزهای روسیه نزدیک می شود و مسکو اقدامات دفاعی لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی دیمیتری پسکوف، رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین را بی اساس خواند.

پسکوف در یک کنفرانس خبری در کرملین در واکنش به گزارش بلومبرگ در مورد برنامه های روسیه برای حمله به اوکراین گفت: ایالات متحده به اروپا هشدار می دهد که روسیه ممکن است برای حمله به اوکراین برنامه ریزی کند. این اولین بار نیست که ایالات متحده نگران حرکت نیروهای روسیه در خاک روسیه است.

به گزارش ریانووستی، او گفت: «روسیه تهدیدی برای هیچ کس نیست، این کشور به روش خود در حال توسعه است و کار خود را انجام می دهد.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که ناتو به طور فعال در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه کار می کند و تاکید کرد که مسکو نیز اقداماتی را برای تضمین امنیت و خطرات خود انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، پسکوف توضیح داد: اگر مخالفان ما هر گونه اقدام خودسرانه و جنگ طلبانه در نزدیکی مرزهای ما انجام دهند، در صورت لزوم اقداماتی را برای تضمین امنیت خود انجام خواهیم داد. [ناتو] او در نزدیکی مرزهای ما، چه در زمین، چه در هوا و چه در دریا، بسیار بسیار فعال است.»

ایالات متحده و ناتو در بهار امسال اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کرده اند. در آن زمان، غرب مدعی شد که روسیه حدود 100000 نیرو و تجهیزات نظامی مانند تانک و هواپیماهای جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود که مسکو هیچ اقدامی علیه نیروهای روسیه در خاک خود از جمله کریمه انجام نمی دهد و مسکو اقداماتی را برای مقابله با دشمنی های ناتو انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید