کریدور نخبگان باید فعال شود و مدیران / بودجه 1401 عدالت محور شوند

ساعت: 19:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785405

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم استفاده از نخبگان دانشگاهی در حوزه صنعت، تاکید کرد: کریدور نخبگان و مدیران باید فعال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف جامعه با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های توسعه متنوعی است، بر لزوم پرداختن به این ظرفیت با توجه به مسائل زیست محیطی.این موافقتنامه گفت: خام فروشی مواد معدنی یکی از مشکلات مهم صنایع است که باید با جدیت برای رفع این مشکل تلاش کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت صنایع بسیار خوب و مفید است، تاکید کرد: هرگونه توسعه در منطقه و کشور جزئی از محیط زیست است، نباید آلودگی ایجاد کرد و مردم نگران نباشند.

بودجه 1401 با محور عدالت

رئیس جمهور با یادآوری اینکه بودجه 1401 بر اساس عدالت خواهد بود، افزود: اصلاح ساختار بودجه بر اساس عدالت و تخصیص تسهیلات بر اساس آمایش سرزمین خواهد بود.

رئیسی با اشاره به اینکه اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه های نیمه تمام است، گفت: اصلاح ساختار بودجه بر اساس انصاف و تفکیک تسهیلات بر اساس آمایش سرزمین خواهد بود.

ویسی با اشاره به اینکه امسال سال توجه به تولید است، گفت: موضوع فرهنگ در استانی فرهنگی مانند زنجان که بزرگان، دانشمندان و حکیمان آن متعلق به ایران و جهان هستند و نام های بزرگ آن در عرصه علمی می درخشد، پررنگ است. دایره ها و مراکز.”

حمایت از صنایع کوچک

رئیسی با تاکید بر اینکه تاکید بر حمایت از صنایع خرد و حمایت از کارگاه های تولیدی بود، گفت: زمینه برای گام های بلند در کشور مهیا است و هیچ تهدید و تحریمی ما را از این حرکت سازنده باز نمی دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت دولت بنده بود، گفت: از صنایع خرد حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها و سمینارهای استان زنجان و الگوها باید در این زمینه تلاش مضاعف کنند، گفت: دولت و دستگاه های مسئول نیز باید با راهنمایی، نظارت و حمایت قوی از ارائه تسهیلات و مسائل حقوقی حمایت کنند.

رئیسی با بیان اینکه موضوع فرهنگ در کل کشور باید همواره مورد توجه قرار گیرد و فرهنگیان و فرهیختگان برای توسعه فرهنگی کشور تلاش کنند، افزود: فعال سازی اقتصاد فرهنگ و کسانی که در حوزه اقتصاد به مسائل فرهنگی می پردازند. . . مهم و قابل توجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید