کری برای استقلالی ها پرسپولیس است

کری برای استقلالی ها پرسپولیس است

بهادر عبدی یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس در دو بازی اخیر این تیم را اردوی تیم ملی می داند. بازیکن چندی پیش پرسپولیس ضمن اشاره به این موضوع ادامه می دهد: تعطیلی لیگ به هر دلیلی به ضرر تیم هایی است که در بالای جدول هستند. پرسپولیس در 6 هفته ابتدایی لیگ نیز با ارائه بازی های بسیار خوب و منطقی و دریافت کمترین گل به صدر جدول رسید. بنابراین تعطیلی لیگ بیشتر از بقیه به این تیم لطمه زد.

وی یادآور می شود: اگر دقت کنید برخی تیم ها مانند نفت مسجد سلیمان که شروع خوبی در لیگ برتر داشتند پس از استراحت در مسابقات لیگ برتر با مشکل مواجه شدند و به ترتیب 4 و 5 گل از نساجی مازندران و گورسیرجان دریافت کردند. این بود تا اینکه همین مسجد نفت سلیمان تهران توانست از استقلال امتیاز بگیرد یا پرسپولیسی ها را در مسجد سلیمان به دردسر بیندازد اما بعد از شروع مجدد لیگ برتر در دو هفته متوالی 9 گل دریافت کرد! این نشان دهنده تاثیر منفی محرومیت لیگ برتر بر تیم های موفق در 6 هفته ابتدایی است.

بهادر عبدی خاطرنشان می کند: بدون شک اولویت همیشه تیم ملی است. همه ما دوست داریم تیم ملی در جام جهانی موفق باشد و در مقابل انگلیس، ولز و آمریکا بهترین نتایج را کسب کند و حتی به دور دوم راه پیدا کند، اما همه چیز باید در سایه تعامل باشد. مصاحبه اخیر یحیی گل محمدی را در نشست خبری دیدم. او حق دارد بگوید به تعداد زیادی از ملی پوشان باخت. وقتی 5 یا 6 بازیکن اصلی خود را به مدت دو هفته در اختیار نداشته باشید، واقعاً دچار مشکل خواهید شد. به نظر من اردوی تیم ملی اتریش برنامه های پرسپولیس را به هم ریخت و حالا به بحث ترمیم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یحیی گل محمدی قصد تعامل با کارلوس کی روش را دارد، تصریح کرد: مطمئنم هدف یحیی گل محمدی تعامل با تیم ملی است. او نمی خواهد در آستانه جام جهانی با کی روش و تیم ملی وارد جنگ لفظی شود و خیلی آرام و ساده از مشکلات صحبت کرد. دلیل اینکه پرسپولیس بیشتر تحت تاثیر تعطیلی لیگ یا بحث ترمیم تیم ملی قرار می گیرد، حضور بازیکنان بیشتر در اردوی تیم ملی است. ببینید طبق قانون لژیونرها فقط می توانند در فیفا به اردوی تیم ملی بپیوندند و باشگاه هایشان اجازه ترک زودهنگام تیمشان را نمی دهند. با ادامه این شرایط ممکن است پرسپولیس دوباره دچار مشکل شود و امیدوارم با برگزاری جلسه طرفین شرایط به گونه ای پیش برود که منافع تیم پرطرفدار پرسپولیس نیز در نظر گرفته شود.

بهادر عبدی به تساوی اخیر با سپاهان اصفهان نیز اشاره می کند: بازی در اصفهان سخت است. دیدید فصل گذشته پرسپولیس مقابل ذوب آخان به مشکل خورد و شاید اگر این حریف را در اصفهان شکست می داد می توانست قهرمان لیگ برتر شود. سپاهان هم جای خودش را دارد و رقابت این تیم با پرسپولیس در سال های اخیر همیشه حساس بوده است. آنقدر حساس که رسانه ها آن را با دیدار رئال مادرید و بارسلونا مقایسه کردند و آن را ال کلاسیکو نامیدند. به نظر من تساوی مقابل سپاهان در اصفهان نمی تواند نتیجه بدی باشد و شاید هواداران بیش از همه از شکست مقابل تراکتور تبریز ناراحت بودند که در شرایط خاصی اتفاق افتاد. ناگفته پرسپولیس شرایط خاصی داشت و این تیم بدون تمرکز کامل وارد زمین شد که خود آقا یحیی هم به این موضوع اذعان داشت. اگر پرسپولیس در تهران تراکتور را می برد و سپس در اصفهان مقابل سپاهان مساوی می کرد، هیچ کس شکایت نمی کرد، اما به هر حال این دیدار متاثر از نتیجه بازی با تراکتورسازی تبریز بود.

بهادر عبدی در پایان می گوید: با همه این تفاسیر پیش بینی می کنم در پایان لیگ بیست و دوم امید عالیشاه قهرمان جام حذفی شود. نباید به نتایج دو هفته اخیر پرسپولیس نگاه کرد. این تیم از هر نظر نسبت به سایر حریفان بهتر است و بازیکنان فنی، مدیریتی و با تجربه بهتری دارد. با کنار هم گذاشتن همه این موارد به این نتیجه می رسیم که شانس پیروزی پرسپولیس بسیار بیشتر از سایر رقبا است البته در شرایط عادی.

دیدگاهتان را بنویسید