کشاورزی یکی از مشاغل پرطرفدار زنان چهارباغی است/ سود کشاورزان در جیب دلالان


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901601

خدیجه غلامعلی زاده گفت: سود کشاورزی و برداشت همیشه در جیب دلالان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خدیجه غلامعلی زاده کارآفرین البرازی که در زمینه کشت محصولات زراعی فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امسال قیمت محصولات در بازار بسیار پایین بود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اکنون کلم و کلم را از زمین کشاورزی جمع آوری می کنیم و میدان میوه و تره بار این محصولات را کیلویی 3000 تومان از ما می خرند که اگر این محصولات تا 12 در فروشگاه ها فروخته شود 15 تومان قیمت دارد. مصرف کننده.

گلمعلی زاده افزود: سود حاصل از کشاورزی و برداشت همیشه در جیب دلالان است، کشاورز ماه ها در زمین کار می کند تا محصول به بازار عرضه شود اما سود در جیب دلالان است.

این کارآفرین تصریح کرد: من و همه اعضای خانواده ام در زمین کار می کنیم و سود آن نیز بین اعضا تقسیم می شود و در زمان برداشت بر تعداد کارگران افزوده می شود.

وی بیان کرد: بخش زیادی از تولیدات کشاورزی کشور همچنان به صورت سنتی کاشت و برداشت می شود و از سوی دیگر حمایت از کشاورزان بسیار محدود و مشکلات زیادی وجود دارد.

غلام علیزاده گفت: 30 سال است که به همراه همسرم در این حرفه فعالیت می کنم و اگر تلاش شبانه روزی ما نبود قطعا نتیجه ای حاصل نمی شد.

این کارآفرین ادامه داد: خاک حاصلخیز در استان البرز سرمایه ارزشمندی است که متأسفانه با بی تفاوتی مسئولان در حال نابودی است.

وی افزود: در صورت تداوم بی توجهی به جامعه کشاورزان و باغداران قطعا این اقوام از ادامه کار خودداری کرده و تغییر کاربری زمین خواهند داد.

غلامعلیزاده با بیان اینکه در شهرستان چهارباخ استان البرز بانوان کارآفرین زیادی در حوزه کشاورزی وجود دارد، تاکید کرد: بانوان روستایی در شهرستان چهارباخ به همراه همسران خود در این زمینه فعالیت می کنند.

این کارآفرین در پایان خاطرنشان کرد: بالا رفتن هزینه های زندگی باعث شده تا زنان و مردان برای داشتن زندگی بهتر کار کنند اما کشاورزی یکی از مشاغلی است که زوجین در صورت داشتن علاقه می توانند با هم کار کنند اما کار بسیار سختی است که نیاز به پشتکار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید