کشت دانه های روغنی کاملینا در بیش از 200 هکتار از مزارع استان کرمانشاه


ساعت: 20:28
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837606

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد؛

سعید هوشار با اشاره به لزوم توسعه کشت دانه های روغنی گفت: امسال دانه های روغنی کاملینا در 228 هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه کشت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید هوشار در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: با توجه به سابقه کوتاه و تنها حدود چهار یا پنج سال از معرفی گیاه کاملینا برای کشت در برنامه کشاورزی استان کرمانشاه، این محصول در سطح 228 هکتار کشت می شود. زمین کشاورزی امسال».

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سطح اعلام شده برای کشت «کاملینا» در استان کرمانشاه 150 هکتار است، افزود: به.

وی گفت: طبق تحقیقات انجام شده روغن کاملیا یکی از با کیفیت ترین روغن ها است که دارای 40 درصد امگا 3 و 20 درصد امگا 6 است و روغن آن حاوی 95 درصد اسیدهای چرب اشباع مفید است.

هوشار گفت: روغن کاملیا علاوه بر مصرف خوراکی، مصارف پزشکی نیز دارد، ضمن اینکه از آرد این گیاه می توان به عنوان غذای مناسب برای دام، طیور و آبزیان نیز استفاده کرد.

وی قیمت خرید تضمینی این محصول را کیلویی 165 هزار ریال (شانزده هزار و پانصد تومان) اعلام کرد و افزود: با توجیه کشاورزان کرمانشاهی مزیت کشت کاملینا، سطح زیر کشت این گیاه در استان توسعه می یابد.

هوشار تاکید کرد: سازگاری بهتر با شرایط اقلیمی منطقه، مقاومت در برابر خشکسالی و یخبندان بهاره، افزایش و بهبود تناوب در اراضی پرباران، حساسیت کمتر نسبت به انتشار آفات و کاهش مصرف سموم و کود و کاهش هزینه کشاورزان از مزایای آن است. از رشد کاملیا

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برداشت محصول در خرداد ماه و خرید محصول توسط شرکت دانش بنیان بیستون شفا به صورت خطی انجام می شود.

شایان ذکر است برای هر هکتار از 7 تا 10 کیلوگرم بذر نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید