در آذرماه 4200 تومان برای گندم، دانه های روغنی و دام توزیع شد.

ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795546

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخلاف شایعاتی که این روزها در برخی محافل مطرح شده، ارز ترجیحی گندم، دانه های روغنی و مواد اولیه دامی برای دی ماه تعیین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، عباس عسکرزاده گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال بر اساس قانون ارز ترجیحی، کالاهای اساسی به ازای هر سال توزیع می شود. ماه بر اساس ارز ترجیحی این سه مورد همانطور که در بالا ذکر شد برای آذر ماه ارائه شده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه روند تخصیص ارز ترجیحی برای این کالاهای اساسی، افزایش قیمت برای محصولات اساسی مانند مرغ و گوشت قابل قبول نیست.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر سامانه معرفی دام مورد نیاز دامداران و طیور با قیمت قبلی در سامانه بازار بارگیری شده و می توانند اطلاعات لازم را از این سامانه دریافت کنند. گذشته. “

عسکرزاده افزود: تمامی ذخایر استراتژیک کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و تامین آنها مستمر بوده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: در مجموع کمبود کالاهای اساسی نداریم و همه محصولات و کالاهای اساسی به صورت مازاد عرضه می شود.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اینکه کل زنجیره تولید، تامین و توزیع کالاهای اساسی بر اساس قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، نظارت بر کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. بازار دائما تحت تعقیب است.»

عسکرزاده گفت: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم ثبات بازار کالا بر هم بخورد و با عده معدودی که قصد شایعه پراکنی و ایجاد اخلال دارند جدی گرفته می شود.

وی افزود: به مردم این اطمینان را می دهیم که از نظر عرضه و قیمت کالاهای اساسی چالشی وجود ندارد.

مواد اولیه دامی در آذرماه با قیمت های ترجیحی در بازار بارگیری می شود

حسین دماوندی نژاد معاون دامپروری وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: توزیع ارز ترجیحی به قیمت ارزهای قبلی طبق روال بیستم ماه جاری در سامانه منتشر می شود.

وی ادامه داد: بنابراین روند تولید مثل قبلی ادامه دارد و تولیدکنندگان می توانند خیالشان راحت باشد و به تولید ادامه دهند.

دماوندی نژاد تاکید کرد: با هرگونه تغییر قیمت کالاهای اساسی مخالف هستیم و افزایش قیمت ها جدی گرفته می شود.

وی گفت: هر اتفاقی که در اصلاح نظام پرداخت یارانه ها می افتد نباید منجر به جهش قیمت ها شود و همه چیز باید در قالب معادلات خاصی انجام شود.

معاون دامپروری وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: شرایط در همه بخش های دامپروری و طیور بسیار مناسب است. این کشور اعلام کرد که مراحل اداری تشکیل آنها در حال انجام است.

وی گفت: به همین دلیل در حوزه نهاده ها مشکلی نداریم و به یقین می توانم بگویم که در هیچ مقطعی با این حجم از انباشت مواد اولیه مواجه نشده ایم.

دماوندی نژاد ادامه داد: به این ترتیب دامداران و مرغداران می توانند به موقع و به میزان لازم به نظام بازار کمک کنند و مردم نگران افزایش قیمت کالاهای اساسی نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید