کشورهای آسیایی باید توجه بیشتری به تیم های زیر ۱۸ سال داشته باشند


ساعت: 20:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889695

رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی گفت: اگر قرار است سطح فنی والیبال بزرگسالان آسیا ارتقا یابد، همه کشورهای این قاره باید توجه بیشتری به تیم های زیر 18 سال خود داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی رئیس کمیته کنترل مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا در ابتدای جلسه رسمی این کمیته در هتل المپیک تهران گفت: امیدواریم بتوانیم برگزاری مسابقات بزرگداشت کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور هشت تیم. این مسابقات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم با رعایت تمامی پروتکل ها میزبان خوبی برای این مسابقات باشیم.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی توجه ویژه ای به ارتقای رده های سنی اصلی والیبال دارد تا والیبال را در دنیا از این طریق توسعه دهد، اما متاسفانه در آسیا تنها هشت کشور در این دوره از مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا شرکت می کنند. این یک نقطه ضعف است. اعتقاد بر این است که آسیا باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا کشورها به این موضوع توجه جدی کنند و بیشتر روی این موضوع سرمایه گذاری کنند.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه اگر قرار است سطح فنی والیبال بزرگسالان ارتقا یابد، باید همه کشورهای قاره آسیا به تیم جوانان توجه بیشتری داشته باشند، گفت: از این طریق می توانیم سطح والیبال آسیا را از نظر کیفی ارتقا دهیم. . در سه سال گذشته که مسابقات مختلف در آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، اروپا به مسابقات خود ادامه داد و به همین دلیل در والیبال آسیا خلأ ایجاد خواهد شد. آسیا را ارتقا دهید.

وی افزود: تلاش والیبال ایران نزدیک شدن به استانداردهای جهانی است اما لغو برخی مسابقات و شرکت نکردن برخی کشورها در مسابقات، والیبال آسیا را از جهان دور می کند. همه کشورها باید به سطح فنی والیبال جهان برسند اما متأسفانه می بینیم که تنها یکی دو کشور برای رسیدن به این سطح تلاش می کنند در حالی که کنفدراسیون آسیا باید برای ارتقای خود در والیبال جهان استراتژی جدیدی ارائه دهد.

این داور با اشاره به تلاش ایران برای ارتقای والیبال در قاره آسیا گفت: ماه گذشته میزبان مراکش و عراق بودیم تا اردوی تدارکاتی برای ارتقای والیبال این کشورها داشته باشیم چرا که کافی است ایران به تنهایی رشد کند و بایستد. مقام اول والیبال نیست و مسابقات آسیایی باید در سطح اول جهان قرار گیرد.

وی یادآور شد: بر اساس انتظاراتی که جامعه والیبال جهان از آسیا دارد باید به تیم های پایه توجه جدی تری شود و شرایط برای سرمایه گذاری بیشتر کشورهای آسیایی در این رده فراهم شود. اکنون که دو سال از رده های سنی کاسته شده و تیم زیر 16 سال جدید تشکیل شده است، می توان به اهمیت این رده سنی برای فدراسیون جهانی پی برد.

رئیس کمیته کنترل مسابقات خردسالان آسیا با بیان اینکه نگاه ایران به میزبانی مسابقات خردسالان تفاوتی با بزرگسالان ندارد، گفت: هر آنچه که لازم است از نظر امکانات و غذا و… هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان ارائه می شود. ماهیت این رده سنی در این مسابقات مد نظر است و با رعایت پروتکل ها سعی می کنیم ریسک را به حداقل برسانیم تا مشکلی برای شرکت کنندگان پیش نیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایطی را برای میهمانان فراهم کنم که خاطره خوبی از ایران در ذهن آنها باقی بماند.

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال پسران آسیا ۲۰۲۲ از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه در سالن فدراسیون والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید