استان های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند


ساعت: 21:04
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900158

عین اللهی گفت: استان های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند تا در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش با همسایگان خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی عصر امروز در بیست و سومین کنگره ملی سالانه و نهمین همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که به همت استان اردبیل در تالار استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران و به ویژه ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سال 65، ما شاهد شکوفایی تاریخی در کشورمان باشیم.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی با وجود جمعیت بسیار کمتر کشورمان، وضعیت بهداشت و درمان کشورمان نیز بسیار ضعیف و بحرانی بود و رژیم طاغوت به پزشکان هندی و پاکستانی متوسل شد.

فعالیت 260 هزار دانشجوی پزشکی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر 66 دانشگاه علوم پزشکی، 260 هزار دانشجوی پزشکی و 20 هزار معلم در کشور مشغول به کار هستند.

عین اللهی گفت: در طول 44 سال از انقلاب اسلامی ایران مشکلات زیادی از جمله حوادث امنیتی، جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی، علمی، نظامی و فناوری توسط دشمنان قسم خورده علیه کشورمان اجرا شده است تا مانع پیشرفت و آبادانی ایران شود. ، اما با وجود این دشمنی ها پیشرفت زیادی حاصل شد.


استان های مرزی باید به دیپلماسی سلامت توجه ویژه داشته باشند

وی ادامه داد: در نشست اخیر در ژنو دیدارهایی با 9 وزیر بهداشت منطقه برگزار شد و این وزرا به قدرت ایران در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه پی بردند و درخواست های زیادی برای همکاری مطرح کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استان های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند تا در حوزه های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی با همسایگان خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید