توجه ویژه وزیر کشور به رونق اقتصادی مرزنشینان/ 750 میلیون جمعیت کشورهای همسایه؛ فرصت توسعه تجارت در سیستان و بلوچستان

ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802731

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور؛

وزیر کشور به رونق اقتصادی مرزنشینان توجه ویژه داشت و گفت: جمعیت 750 میلیونی شرق و جنوب کشور فرصت مغتنمی برای توسعه تجارت در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوشس تبار سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در اقتصاد عملکرد خوبی داشته و باید به آن توجه شود. . باید دید برای هر شهرستان استان با توجه به مزیت هایش چه رشد، پیشرفت و توسعه ای در نظر گرفته می شود.

وی افزود: در این راستا پیش بینی هایی در معاونت اقتصادی استانداری انجام شده و برنامه بلندمدت حداقل چهار ساله که در این راستا برنامه ریزی شده است در دستور کار قرار گرفته است.

کوشس تبار افزود: توجه جدی به حضور سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران داخلی به ویژه در منطقه ارزشمند سیستان و بلوچستان که تعداد زیادی از هموطنانمان در کشورهای همسایه حضور دارند بسیار حائز اهمیت است. سرمایه گذاران معمولاً شهرت خوبی در دنیا دارند، «باید سعی کنیم پتانسیل و ظرفیت هر بخش را ارائه کنیم و از سرمایه گذاران بخواهیم در جلسات مشترک شرکت کنند و زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنند.

وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت های دانش بنیان گفت: اصلاح الگوی تولید و مصرف به شدت تحت تاثیر شرکت های دانش بنیان بوده است. در زمینه رفتارهای نوآورانه در صنعت نیز جوانان با استعداد و خلاق زیادی در این استان داریم که می توان کارایی، اثربخشی و بهره وری آنچه را که به عنوان محصول خام در اختیار داریم افزایش داد و زمینه سرمایه گذاری بهتری را برای سرمایه گذار فراهم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه وزارت کشور برای ارتباط با سایر کشورها گفت: یکی از اهداف این سفر توجه جدی به بازارچه های مرزی که وزارت کشور مسئولیت آن را برعهده دارد و تصمیمات و پیگیری های لازم بود. -بالا این وزارتخانه اینها مرزبانان هستند.

وی افزود: وزیر کشور از بدو ورود به این وزارتخانه توجه ویژه ای به رونق بازارچه های مرزی داشته است. مرزنشینان به ویژه در سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود آب و تغییرات اقلیمی باید به تجارت و تجارت فرامرزی روی آورند. “ما باید زمینه را آماده کنیم.

معاون وزیر کشور افزود: در مناطق جنوبی و شرقی کشور 400 میلیون نفر در اطراف مرزهای زمینی و 250 میلیون نفر در مرزهای جنوبی داریم که این یک فرصت بسیار بالقوه برای سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: 250 میلیون نفر در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بیشترین درآمد سرانه را دارند و به دلیل این اقلیم ایران به متنوع ترین محصولات در کشاورزی، صنعت، معدن و پتروشیمی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه باید در استان برای استفاده از این فضاها برنامه ریزی شود، ابراز امیدواری کرد: با درایتی که در حوزه استانداری و معاونت اقتصادی وجود دارد، بتوانیم هر چه سریعتر در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت استفاده کنید در این رونق اشتغال که بسیار جدی است، درآمد سرانه مردم را افزایش دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید