حقوق آب ایران باید از طریق دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه پیگیری شود

ساعت: 20:55
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779301

رئیس اولین جلسه شورای عالی آب در دولت سیزدهم:

رئیس جمهور گفت: حق آبه ایران باید با دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه شرق و غرب به طور جدی پیگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه در اولین جلسه سیزدهمین شورای عالی آب در دولت سیزدهم گفت: مردم از دولت انتظار عدالت دارند و توزیع آب باید گزارش شود. موجودی و نحوه توزیع آن باید با توجه به منابع به مردم ارائه شود و در این شرایط قطعا مردم همکاری خواهند کرد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی، ادارات و سازمان ها باید برنامه های عمرانی خود را متناسب با وضعیت آب کشور تدوین کنند و همه طرح های صنعتی و کشاورزی متناسب با کاهش مصرف اجرا شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه های مربوط به حوزه آب گفت: پروژه های مربوط به آبرسانی و دفع فاضلاب در کنار افزایش نصب آب شیرین کن در شهرها و روستاهای ساحلی باید با تلاش مضاعف تکمیل شود. که مردم بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

رئیسی با اشاره به اهمیت حفظ و ارائه الگوی کشاورزی گفت: معتقدم اگر وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان دعوت به همکاری برای اصلاح و تغییر الگوی کشاورزی و متقاعد کردن آنها و اهدای جوایز و طرح های تشویقی کند، کشاورزان این کار را انجام خواهند داد. حتما شرکت کن.»

وی گفت: پیگیری جدی حقوق آب ایران از طریق دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه شرق و غرب ضروری است.

رئیس جمهور با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب، برق و انرژی گفت: و اجرا کنید.

رئیسی همچنین بر اهمیت رسیدگی به مسائل زیست محیطی در اجرای طرح های صنعتی و کشاورزی و ارتقای کیفیت پالایشگاه ها تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب و لزوم همکاری مردم در این زمینه، گفت: شرایط فعلی کشور در حوزه آب نیازمند ارائه گزارشی از وضعیت تامین آب مردم است و معتقدم اگر مردم از وضعیت آب کشور آگاه باشند. منابع آب: قطعا در مدیریت مصرف آب همکاری بیشتری خواهند داشت.

رئیس جمهور گفت: مردم همیشه نشان داده اند که هرجا صمیمانه دعوت به همکاری می شود نامشان لبیک است و لازم است کسانی که با آب سروکار دارند از طریق رسانه ها مردم را از وضعیت موجود آگاه کنند.

در اولین جلسه شورای عالی آب در دولت سیزدهم، 14 مصوبه در زمینه حل معضلات آب، مدیریت مصرف و تقاضا، فعال سازی دیپلماسی آب، اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره وری در کشاورزی، تسریع در اجرای آب به تصویب رسید. پروژه های مرتبط، انتقال آب برای بخش کشاورزی، افزایش نصب آب شیرین کن و تغییر مدل کشت تصویب شد.

در این نشست همچنین گزارشی از آخرین وضعیت سال آبی جاری، منابع و هزینه های آن و همچنین پروژه های جاری در این حوزه ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید