کشورهای اروپایی با تحریم نفت روسیه موافقت نکرده اند


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836484

مذاکرات کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه شکست خورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، یک منبع اروپایی آگاه اعلام کرد که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر تحریم واردات نفت روسیه به توافق نرسیده اند و مذاکرات تا روز آینده ادامه خواهد داشت.

برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و بلغارستان نسبت به اقدامات پیشنهادی برای حذف نفت روسیه ابراز نگرانی کرده اند.

با این حال، یک منبع آگاه گفت که توافق بر سر تحریم نفت روسیه ممکن است در نشست بعدی نمایندگان اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه به دست آید.

کمیسیون اروپا پیشتر از بسته ششم تحریم ها علیه روسیه از جمله ممنوعیت صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا خبر داده بود. ممنوعیت پیشنهادی می تواند اوایل سال جاری – اوایل سال آینده – اجرایی شود.

همزمان، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت که شهروندان اروپایی بیش از پیش برای تحریم های بروکسل علیه مسکو هزینه بیشتری می پردازند.

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه گفت که هزینه تحریم های ضد روسیه علیه شهروندان اروپایی هر روز در حال افزایش است.

وی افزود کرملین از نزدیک برنامه های اتحادیه اروپا برای اعمال ممنوعیت کامل واردات نفت از روسیه را دنبال می کند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که مسکو در حال بررسی گزینه های مختلف است. آنها در حال حاضر طبق برنامه هستند و بحث همچنان ادامه دارد. ما گزینه های مختلف را محاسبه می کنیم. پسکوف تحریم های اروپا علیه روسیه را شمشیر دولبه ای توصیف کرد که خود اروپایی ها باید برای تلاش برای آسیب رساندن به مسکو هزینه بیشتری بپردازند.

اظهارات سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کمیسیون اروپا بیان شد. رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: ساعاتی امروز چهارشنبه ششمین بسته تحریمی بروکسل علیه مسکو اعلام می شود. وی افزود: اتحادیه خرید نفت خام روسیه را ظرف شش ماه و محصولات پالایش شده روسیه را تا پایان سال متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید