کشورهای حاضر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی افزایش یافت

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی امسال با استقبال و افزایش خوب سایر کشورها مواجه شدیم.



معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی آژانس اطلاعات وزارت امور خارجه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باعث رودررو شدن گردشگران با تامین کنندگان، یافتن بازارهای جدید و رونق کسب و کارهای کوچک در این زمینه می شود.

علی دارابی درباره ویژگی های نمایشگاه بین المللی گردشگری وی و صنایع دستی امسال نسبت به اکسپوی سال گذشته گفت: افزایش حضور کشورها در نمایشگاه، غرفه هایی که در اختیار حوزه گردشگری گذاشته شده و افزایش فضای نمایشگاهی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه تنوع فعالیت در این نمایشگاه نیز زیاد است، خاطرنشان کرد: امسال این نمایشگاه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، قول ها و حمایت های خوبی صورت گرفت که نشانه خوبی برای این نمایشگاه است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اعطای لوح ثبت جهانی به یزد به عنوان پایتخت کشورهای عضو مجمع همکاری آسیایی به استاندار یزد وی گفت: یزد به نسبت میراث، جاذبه گردشگری، گردشگری زانایتی شهری جهانی است و مردم آن علاوه بر همه این دارایی ها، نشان دهنده رضایت هستند و توانسته اند دل کویر بی رحم را رام کنند.

دارابی بیان کرد: این نمایشگاه مقدمه خوبی برای برنامه هفتم توسعه بود زیرا برای اولین بار در برنامه هفتم فصلی برای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دیده شد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی هر ساله در پایان سال برگزار می شود، در این نمایشگاه فعالان گردشگری از 11 کشور جهان از جمله روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، تانزانیا و سری حضور دارند. لانکا.

بیش از 982 غرفه در 20 سالن و 60 هزار متر مربع از جمله وجود 69 دفتر خدمات گردشگری خارجی فعالیت می کنند.

این نمایشگاه از امروز 2 بهمن ماه آغاز و تا 5 بهمن ادامه خواهد داشت.

کاروان ماشین های تاریخی، ون های تور و چادرهای عشایری از دیگر قطعاتی است که در نمایشگاه امسال می بینیم.



آیا این خبر مفید بود؟