کشور آتشفشان سیستان و بلوچستان مسافران را به نوروز دعوت می کند


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817204

نوروز است و فصل سفر گرم است، بسیاری از مردم می خواهند به مکانی سفر کنند تا با زیبایی های جدید آشنا شوند. در این میان روستای تنگ که در واقع تلاقی باورنکردنی کویر و دریاست و به سرزمین آتشفشان های سیستان و بلوچستان معروف است، شاید بهترین و جذاب ترین مقصد باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ اگر به جنوب سیستان و بلوچستان سفر کنید، بعد از چهارراه چابهار – کنارک – زرآباد به زرآباد می رسید و از روستای کهیر عبور می کنید، به نقطه ای می رسید که به چهارراه کهیر-زرآباد-بندر تنگ معروف است. به بندر تنگ بروید، روستایی که در ابتدا آتشفشان ظاهر می شود و سپس خود روستا را می بینیم.

بله، پرتاب گل از دل زمین و پیدایش حباب های خاکستری بزرگ با صدایی شبیه هیجان، پدیده ای نادر به نام فوران های آتشفشانی را ایجاد می کند. چون به جای آب از دل روستا، گل و لای با خواص درمانی بیرون می آید، احتمالاً این مهم ترین و شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری «تنگ» است.


اما وقتی پا به این مکان زیبا اما ناآشنا می گذارید در مجموعه ای دور از ذهنتان غرق در دیدن نقاط دیدنی طبیعی ایران عزیزمان می شوید و در کنار هم با ورود به این روستای شگفت انگیز شما را به دنیای رویایی کارت پستال هایی با تصاویر دور می برد. ذهن و هیجان آن را می گیرد.


در اینجا می‌توانید تلفیق کویر، دریا و جنگل را به عنوان جاذبه‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد این روستا تماشا کنید و خاطره‌انگیزترین سفر را رقم بزنید، جلوه‌ای بی‌نظیر که در کمتر جایی دیده می‌شود.


مکانی ایده آل که وقتی روی شن های بی ماسه و تمیز قدم می گذارید، شن هایی که با نرمی بی نظیرشان مانند شن های جادویی به آرامی در دستتان می غلتند، می توانید با آرامشی وصف ناپذیر تصاویری بکر اما طبیعی را در یک جا تماشا کنید. بنشینید و بسیاری از نعمت های خداوند متعال را با هم تماشا کنید.


82af13fe 83f1 47b5 b77a 2567ccfe89d7 خبر خاکستری




انگار اینجا آسمان به زمین میخکوب شده است


انگار اینجا آسمان روی زمین ثابت است، این روستا آنقدر آرام و زیباست که مدام دلت می خواهد نقطه اش را در آغوش بگیری و با تمام وجود حسش کنی.


اما مجموعه درختان روی تپه های ماسه ای سفید جلوه ای دیگر به این روستا و جنگل های انجیر معابد می بخشد که یکی دیگر از زیبایی های خاص و منحصر به فرد این روستای ساحلی چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.


جنگل انبوهی از انجیر در پنج نقطه به هم پیوسته در این روستا ایجاد شده است، مکانی منحصر به فرد با ساحلی آرام و دلنشین، مملو از فرصت های بالقوه گردشگری و اقتصادی که ایرانیان را به تماشای دعوت می کند.


وجود خور بزرگی به طول 1 کیلومتر و عرض 1 کیلومتر که به طول 2 متر به دریا متصل می شود و تنگه ای ایجاد می کند که از دیگر زیبایی ها و جاذبه های بکر این روستا است و دلیل نامگذاری آن جزیره بعدی است. به این روستا زیبایی خاصی می بخشد و بنای قدیمی گمرک نیز از آثار تاریخی محسوب می شود.


16436b43 0ddd 45d0 8e5a 61ca3704d583 خبر خاکستری




روستایی با مردمانی خونگرم و مهمان نواز


روستایی با مردمانی خونگرم و مهمان نواز که اصالتاً ماهیگیری است، وقتی به این روستا می رسید ماهیگیران بومی را می بینید که ساعت ها بدون تردید و با انگیزه ای وصف ناپذیر برای مبارزه با امواج خروشان دریای مکران ماهیگیری می کنند. آنها طوری هستند که از تماشای ساعت ها آنها خسته نشوید.


مردمی که از صمیم قلب به آنها سلام می کنند و آرامش سفر یک روزه به «تنگ» را در دلتان چند برابر می کنند تا دیگر پایتان به بازگشت شما کمک نکند، زیرا وقتی می خواهید به این روستا در دلتان بروید لحظه ای در لحظه بگذرانید. زمان خود را در زیبایی و با مردم عزیزش زندگی کنید و در حالی که در هوای پاک نفس می کشید، دنیایی از آرامش را در آغوش بگیرید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید