کلاهبرداری 38 میلیون یورویی با شماره رئیس جعلی / شوکه می شوید

کلاهبرداری 38 میلیون یورویی با شماره رئیس جعلی / شوکه می شوید

در پرونده موسوم به “رئیس دروغین” در فرانسه، بیش از 38 میلیون یورو توسط دو شرکت کلاهبرداری شد.

در کلاهبرداری موسوم به رئیس جعلی، افراد با مدیران مالی و حسابداران شرکت‌های قربانی تماس می‌گیرند و خود را به عنوان نماینده مدیرعامل معرفی می‌کنند و کارمندان شرکت را مجبور می‌کنند تا پول به حسابشان واریز کنند.

در اولین مورد مربوط به کلاهبرداری 38 میلیون یورویی در مورد یک شرکت مستقر در پاریس، تماس از یک شرکت خدمات حقوقی تجاری واقعی بود و حتی کمترین نشانه ای از سوء ظن وجود نداشت زیرا محتوای تماس با ایمیلی از طرف شرکت تایید شده بود. مدیر عامل . ضمناً با توجه به قدمت شرکت و سلسله مراتب سازمانی آن و همچنین اینکه درخواست به صورت کاملا محرمانه صورت گرفته بود، دلیلی برای امتناع کارکنان از انجام حواله های بانکی درخواستی وکلا وجود نداشت.

در جریان این کلاهبرداری 45 تراکنش بانکی توسط حسابداران این شرکت معاملات املاک مستقر در پاریس انجام شد که در مجموع نزدیک به 38 میلیون یورو به سرقت رفت.

این ترفند که به “کلاهبرداری رئیس جعلی” معروف است، در نهایت توسط حسابرسی داخلی کشف شد. اما امید چندانی به بازگشت مبالغی که از حساب های خارجی شرکت به سایر حساب های خارجی واریز شده است وجود ندارد. شرکت درخواست تجدید نظر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید