کلاهبرداری 5 میلیاردی به بهانه فروش آب معدنی در بزرگراه های کلان شهرها

کلاهبرداری 5 میلیاردی به بهانه فروش آب معدنی در بزرگراه های کلان شهرها

رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری 2 کلاهبردار که به روش اسکیمر بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتح پایتخت گفت: تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتای تهران مدعی شدند مبالغی غیرقانونی از حسابشان برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: با دریافت اظهارات مالباختگان، موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتای پایتخت تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتای پایتخت مشخص شد تمامی مالباختگان این پرونده پس از خرید آب معدنی از تجار تهرانی خالی از حساب بوده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

گودرزی تصریح کرد: ماموران پلیس فتای تهران بزرگ در مرحله رسیدگی به پرونده متوجه شدند که به دلیل گرمای هوا، تبهکاران تحت عنوان فروش آب معدنی خنک در محورهای پرتردد تهران و پس از کپی کارت های بانکی مشغول به کار هستند. اموال مفقود شده، برداشت غیرمجاز از حساب کاربری آنها تایید کردند که با بررسی های بیشتر و همه جانبه و با استفاده از روش های فنی و علمی، این افراد شناسایی و پس از طی مراحل قضایی، دو مجرم در حین ارتکاب جنایت در یکی از شمال کشور بازداشت شدند. بزرگراه های تهران و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شدند.

این افسر خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مدارک جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از 37 نفر به ارزش حدود پنج میلیارد ریال با این روش اعتراف و نحوه کلاهبرداری آنها را افشا کرد. اعمال مجرمانه

این مقام سایبری ادامه داد: شهروندان برای جلوگیری از سرقت از طریق کلاهبرداری، نسبت به انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی شخصا اقدام کنند زیرا حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی کارتخوان امکان برداشت از شهروندان وجود دارد. ‘ حساب کاربری، بدون دانستن رمز عبور امکان پذیر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید