کلیباف: تعداد فرزندان مورد نظر زنان متاهل 15 تا 49 ساله حدود 3 فرزند است

کلیباف: تعداد فرزندان مورد نظر زنان متاهل 15 تا 49 ساله حدود 3 فرزند است

روز جدید رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس گزارش پژوهشگاه آمار، تعداد فرزندان مورد نظر زنان متاهل 15 تا 49 ساله حدود سه نفر است که در شرایط فعلی تفاوت بین تعداد فرزندان وجود دارد. نرخ تولد حتی دو برابر بیشتر است و مادران علیرغم تمایل به بچه دار شدن به دلیل حمایت ناکافی، سهل انگاری سیاسی و فشارهای اجتماعی و اقتصادی از داشتن فرزند بیشتر اجتناب می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در فرهنگ ایرانی – اسلامی خانواده و مصالح آن در اولویت است و سیاستمداران موظف هستند از امکانات خود برای حمایت از خانواده ها استفاده کنند.

محمدباکر کلیباف در سخنانی پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه 13 آبان) گفت: امروز مفتخریم که قانون «حمایت از خانواده و جوانان» حدود یک دهه پس از تصویب این قانون آمده است. جمعیت “. و طرح تحقق خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجلس یازدهم به نتیجه رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در تیرماه سال گذشته مقام معظم رهبری بار دیگر تاکید کردند که اقدامات یک دهه گذشته در حوزه حمایت از جمعیت و خانواده علیرغم تاکید فراوان، نتیجه چشمگیر و موثری نداشته است. دغدغه ایشان در همه زمینه ها از مهمترین اهداف و اولویت های مجلس یازدهم است که با اجرای کامل این قانون توسط دولت محترم به بخشی از این اهداف دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: در فرهنگ ایرانی-اسلامی خانواده و مصالح آن در اولویت است و سیاستمداران موظفند از امکانات خود برای حمایت از خانواده ها استفاده کنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان، مصالح خانواده ها در اولویت قرار گرفته است، تاکید کرد: در این قانون خانواده ها نسبت به مسکن، مشوق های اقتصادی، موسسات آموزشی و اشتغال در اولویت قرار گرفته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در خاتمه می توان گفت حمایت خانواده ها و مادران در اولویت سیاست های فرهنگی و اجتماعی کشور خواهد بود. در این قانون مفاد روشنی وجود دارد که با اجرای آن توسط دولت محترم، مردم عزیز ما تأثیر آن را در زندگی خود خواهند دید.

کلیباف بیان کرد: تلاش این مجلس بر این است که در سیاست گذاری و قانون گذاری به گونه ای تدوین شود که جامعه نسبت به دهه های اخیر برای فرزندآوری و تشکیل خانواده مساعدتر باشد و خانواده به عنوان مهم ترین مؤلفه جامعه ایرانی و اسلامی همچنان محوریت خود را حفظ کند. .

وی گفت: مجلس یازدهم مسائل مربوط به خانواده و جمعیت را موضوعاتی چندبعدی و وابسته به زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی کشور می داند و مجلس مصمم است علیرغم فرصت های گذشته از پنجره باز فعلی برای جمعیت کشور استفاده کند. ” برنده شدن. امیدواریم طرح حمایت از خانواده و جوانان علاوه بر تلاش برای حل مشکلات اقتصادی مردم به عنوان موثرترین راهبرد دولت، یکی از اقدامات حمایتی برای رفع این بحران در کشور باشد و در مرحله دوم به ایجاد خانواده کمک کند. خانواده های بیشتر

رئیس قوه مقننه افزود: مجلس به صراحت به دنبال حمایت های لازم از خانواده هایی است که کمبود امکانات و حمایت کافی مانع از تحقق خواسته فرزندآوری آنها شده است. بر اساس گزارش پژوهشکده آماری، تعداد فرزندان مورد نظر زنان متاهل در سنین 15 تا 49 سال حدود سه نفر است که در شرایط فعلی تا دو برابر تفاوت معناداری بین تعداد فرزندان وجود دارد. فرزندان مورد نظر و نرخ باروری اگرچه می خواهند بچه دار شوند، اما به دلیل حمایت ناکافی، سهل انگاری سیاسی و فشارهای اجتماعی و اقتصادی از داشتن فرزند بیشتر اجتناب می کنند.

کلیباف تاکید کرد: در نظر گرفتن انگیزه های لازم برای افزایش تعداد فرزندان به تعداد مطلوب مادران، اقدامی ضروری برای کمک به رفع نیازهای خانواده ها به جای تحمیل نیازهای دیگران است. در این راستا سعی شده است با حمایت های لازم، نیازمندی های خانواده ها و مادران را در اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت که روز گذشته به تصویب نهایی هیات امنا رسید مدت هاست و با حضور کارشناسان مختلف در حوزه های مختلف کاری تکمیل شده است. با تصویب این قانون گام موثری در راستای صیانت از خانواده و اولویت بندی نیازهای آنان برداشته شده و دولت با اجرای موثر آن گامی عملی در جهت حفظ مصالح خانواده ها برخواهد داشت.

رئیس قوه مقننه با قدردانی و تشکر از حضور دولت به ویژه رئیس جمهور در صحنه و رصد مشکلات مردم در منطقه زلزله زده و زلزله زده اندیکا در استان خوزستان، گفت: خوزستان و منطقه محروم بوینورد در استان خراسان شمالی همانطور که تاکید کردم بلافاصله پس از وقوع زلزله در این مناطق نیازمند حمایت فوری است. انتظار می رود دولت محترم در اسرع وقت حمایت های لازم را به ویژه برای بازسازی مسیرهای مسکونی و مواصلاتی به این مناطق انجام داده و دغدغه های مردم را در این زمینه برطرف کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون های ساخت و ساز و کشاورزی مجلس گزارش ها و مصوبات تخصصی خود را برای رفع مشکلات مردم، نظارت شبانه روزی و با حضور میدانی در مناطق زلزله زده تهیه کرده اند. .

کلیباف در پایان از اعضای کمیته ویژه قانون 85 به دلیل توجه به طرح حمایت از خانواده و جوانان تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید